Închide

[A] „Orașul inspirat”: cele mai noi propuneri pentru specialiștii în amenajări, aduse la Cluj

Actualitate by Actual de Cluj - dec. 04, 2015 0 774

Băi din colecții semnate de designeri care au produse expuse la Pompidou Paris, plăci ceramice de mari dimensiuni, care nu doar îți îmbracă locuința în textura dorită, ci permit și reprezentarea câte unui design grafic special sau textile pentru casă realizate cu generația nouă de sisteme de print digital. Acestea sunt doar câteva dintre produsele noi și direcțiile pe care le propun producătorii specialiștilor în amenajări și care au fost prezentate joi seara la Cluj. Arhitecți și designeri s-au întâlnit cu producătorii și reprezentanții unor companii din domeniu pentru un eveniment de networking organizat de compania Piastrelle, în parteneriat cu agenția Young, cu intenția de a aduce în atenția profesioniștilor în amenajări interioare și exterioare o selecție a celor mai interesante și inovative produse destinate unor amenajări de excepție. Evenimentul: „InspiraCity”. Sloganul: ideile întâlnesc funcționalul. Produsele prezentate la INSPIRACITY au fost propuse de companiile Young, AVA Ceramica și Keramag Design.

Young, agenție specializată în high end digital printing cu aplicații în design și publicitate, a prezentat la InspiraCity atât tehnologiile, aplicațiile și soluțiile în printul digital, cât și ultimele tendințe în domeniu. Nu e vorba doar de trendurile în culoare și design, ci și de modul în care printurile sunt gândite să absoarbă sunetul, astfel încât încăperile să fie izolate fonic de mediul exterior. „Era noastră digitală ne permite să facem produse speciale pentru Publicitate, Retail și, mai nou, și pentru locuințe, un domeniu mai nou, pe care l-am abordat datorită cererii”, a explicat Paul Pitea, production manager Young. Compania a reușit să își ducă produsele în cele mai diverse zone de piață: restaurante cunoscute în Cluj, dar și în organizarea de evenimente. Astfel, Young a creat produse pentru popularul Electric Castle,  a contribuit la conturarea unor expoziții ca ZAIN (festival al designerilor locali) sau la pavilionul Someș Delivery, expus în vară pe malul râului care traversează orașul. Young a intrat și în domeniul artei: compania a colaborat, printre alții, și cu cei de la Galeria Sabot. Agenția Young a fost înființată în anul 2000 și a funcționat în primii ani ca și o agenție de publicitate full-service. Experiența echipei a condus la o nișare a activității în zona producției publicitare și a sistemelor de afișaj expozițional cu material textil și în segmentul de promovare outdoor și indoor. Începând din acest an, Young s-a dezvoltat într-o nouă direcție: high end digital printing cu aplicații în design și advertising. Printre clienții Young se numără companii naționale și multinaționale, dar și agenții de publicitate locale și naționale.

 

 

 

 

Eveniment Piastrele 6484_800x533

 

Ava Ceramica, cel mai inovativ brand al producătorului italian de plăci ceramice La Fabbrica, a adus la InspiraCity, în premieră în România, seriile din gama Extraordinary Size (plăci ceramice de dimensiuni foarte mari: 320×160; 240×120 cm). Ele au fost prezentate în premieră la Târgul Internațional de plăci Ceramice Cersaie de la Bologna la sfârșitul lunii septembrie 2015. Plăcile reproduc cu maximă fidelitate, grație noilor tehnologii, clasicele pietre precum marmura toscană, bazaltul, onyxul, dar și materialele mai moderne ca teracota, cimentul, betonul, îmbinând clasicul sofisticat cu modernul metropolitan. Keramag Design, brandul de lux al grupului de producători europeni de obiecte sanitare Sanitec Kolo, este prezentat pentru prima oară în zona Ardealului cu ocazia InspiraC ity. Brandul adună doar colecții semnate de designeri contemporani: Antonio Citerio, Bernd Brohammer, Cornelia Thies, Michael Schmidt și Robin Platt. Formele colecțiilor sunt arhitecturale, geometrice, simple și clare, dar în același tip naturale și pline de emoție.

InsipraCity, „desenat” de Piastrelle

Piastrelle este unul dintre cei mai specializați furnizori de materiale pentru finisaje în constructii și amenajări interioare din România. Compania urmărește cu mare atenție și în mod constant evoluția în materie de tehnologie și design în domeniul amenajărilor interioare, echipa Piastrelle fiind prezentă an de an la cele mai importante târguri internaționale de profil, reușind astfel să aducă în showroomurile proprii, inovații în materie de plăci ceramice, obiecte sanitare, robinetărie si multe altele, reușind astfel să păstreze interesul colaboratorilor vechi și mai noi. Misiunea Piastrelle este de a deveni furnizor de lifestyle și design inovativ pentru case cu personalitate.

 

 

 

Despre piață și tendințe, cu Ramona Stănciulescu, director general Piastrelle

„Piaţa Clujului merge pe două direcții, din ce am observat până acum: clasicul absolut, chiar rustic şi zona „high level”, cei care vor altceva. Aceasta e o parte mai mică din piaţă, dar dacă vrei să impresionezi aşa ceva trebuie să aduci în fața clienților, ce am adus noi în seara asta: produse inovative”, spune Ramona Stănciulescu, director general PiastrelleCompania are un show-room la Cluj din 2011. “Am venit cu îndrăzneală. Hotărâsem că aici nu ne dorim un depozit, o hală, ci vrem să prezentăm lucruri deosebite. Avem baterii cromoterapie și obiecte sanitare cu un design deosebit. Zona de baie nu mai e doar baie, a devenit “cameră de baie”. De la 3 mp această încăpere a ajuns ca la locuinţele proiectate azi să aibă chiar și 20 mp. Începem să ne dezvoltăm nu avem doar o cadă sau un duş, ci ambele opțiuni; cada nu mai e pe colț, o punem în centru, iar în jurul ei automat se întâmplă ceva, alimentarea se realizează altfel”, a exemplificat Stănciulescu. Cât despre oportunitățile de la Cluj, directorul Piastrelle definește piața locală ca fiind una „matură”. Nu ne-am aşteptat la rezultate imediate. Ele au apărut după un an, pentru că piaţa Clujului e una foarte matură. Noi suntem în București din 2001, cunoaştem bine şi piaţa de acolo. Dacă ar fi să aleg între piaţa Bucureştiului, care îţi dă într-adevăr satisfacţie pentru cifrele pe care le obţii, şi piaţa Clujului, eu aleg piaţa Clujului. Cifrele oricum nu sunt departe. Dar în Cluj vedem o piaţă mai matură, cu oameni mult mai aşezaţi, care analizează şi ne aleg pe noi. Iar asta înseamnă ceva. Am reuşit să avem referinţe importante”, arată Stănciulescu. “Cu siguranţă mie piaţa Clujului îmi place cel mai mult. Clujul şi Timișoara sunt oraşele mele preferate, datorită maturităţii și fiindcă atunci când oamenii îţi spun ceva, în 90% din cazuri e adevărul. Nouă ne place să fim comparaţi, nu întotdeauna câştigăm, dar din fiecare lucru am învăţat ceva, când ni s-a spus adevărul”, completează Stănciulescu.

Eveniment Piastrele 6485_800x533

După un an cu o piață „dezmorțită”, reprezentanta Piastrelle estimează un 2016 cu și mai multe proiecte. Compania are printre clienți nu doar proprietari de case, ci și dezvoltatori imobiliari.Deja 2015 a fost mult mai bine, eu văd segmentul imobiliar dezmorţit bine. Anul acesta am lucrat pe niște proiecte rezidențiale destul de importante şi văd că domeniul se dezvoltă foarte bine. Produsul imobiliar se vinde, avem feedback-ul acesta că aceşti dezvoltatori au vândut şi vor mai construi. Deci va fi de lucru. Cred cu tărie că s-a dezmorţit segmentul imobiliar şi va fi şi mai bine în 2016. S-a mai disipat teama de a investi”, a constatat Stănciulescu.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare