Închide

A fost stabilit câștigătorul licitației pentru electrificarea ultimului dintre tronsoanele de cale ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea, între Aghireș și Poieni, pentru 1,5 miliarde de lei

EconomieTop News by Actual de Cluj - nov. 03, 2022 0 285

A fost stabilit câștigătorul licitației pentru electrificarea ultimului dintre tronsoanele de cale ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea, între localitățile clujene Aghireș și Poieni, pentru nu mai puțin de 1,5 miliarde de lei, plus TVA.

Compania Naţională de Căi Ferate a anunțat că a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea  de cale ferată Aghireș – Poieni, lotul 2 din giganticul proiect de electrificare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria, unde în final trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră.

Oferta financiară câștigătoare e cea depusă de asocierea Railworks, în valoare de1.535.202.975,30 lei, fără TVA. Contractul de achiziţie publică ar urma să fie semnat de cele două părți la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor. Banii vin prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Contractul face parte din giganticul obiectiv de investiții în electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată ce leagă Cluj-Napoca de frontiera cu Ungaria prin Oradea și Episcopia Bihor, în lungime de 166,2 kilometri. Aici trenurile de călători ar urma să circule cu viteze de până la 160 km/h, iar trenurile de marfă – cu viteze de până la 120 km/h. Contractele, împărțite pe patru tronsoane, includ modernizarea stațiilor inclusiv haltele de mișcare, modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele  sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot și altele.

Acesta este ultimul dintre cele patru tronsoane ale căii ferate menționate pentru care a fost stabilit câștigătorul licitațiilor de lucrări, după ce în 20 octombrie au fost desemnate câștigătoarele celorlalte loturi – 1, 3 și 4. Tronsonul dintre Cluj-Napoca și Aghireș va fi executat tot de asocierea Railworks, pentru  1.611.475.802,43 lei, lotul 2 între Poieni și Aleșd – de asocierea FCC Construction – Gulermak – CNN pentru 2.117.167.899,08 lei, iar lotul 3 – între Aleșd și frontiera cu Ungaria – de asocierea Webuild – Impresa Pizzarotti – Dalcef, pentru 2.416.850.365,99 lei, toate valorile fiind fără TVA.

Prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe patru loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar, a precizat CFR SA.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare