Închide

A fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a căii ferate pentru lotul 3 din calea ferată Cluj-Napoca – Oradea, de o jumătate de miliard de euro

EconomieTop News by Actual de Cluj - nov. 10, 2022 0 227

A fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a căii ferate pentru lotul 3 din calea ferată Cluj-Napoca – Oradea, cel dintre Poieni și Aleșd, în valoare de 2,1 miliarde de lei, adică o jumătate de miliard de euro.

Contractul a fost semnat azi, anunță Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, are o valoare de 2,11 miliarde de lei plus TVA pentru electrificarea și modernizarea unuia dintre cele patru tronsoane ale căii ferate dintre Cluj-Napoca și Oradea, de 166,2 kilometri. Banii vin din Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA cu asocierea FCC Construccion – Gulermark – CCNAltyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șirketi Ankara Sucursala Bucuresti. ”Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Poieni – Aleșd, un prim lot, din cele patru care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest”, spune directorul CFR SA Ion Simu Alexandru. ”Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reușim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”.

Asocierea de firme menționată, desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Poieni – Aleșd, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele șapte halte de mișcare – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan, 6 puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 10 poduri, 91 podețe, două tuneluri în Șuncuiuș în lungime de 191 metri și Peștera, în lungime de 86,2 metri, plus două pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii de cale ferată dintre Poieni și Aleșd sunt incluse o serie de obiective de utilitate publică și feroviară – pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd, o clădire de călători nou-proiectată în Ciucea, panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,6 kilometri, o clădire nouă de mentenanță în Ciucea, rampe de încărcare și descărcare în două stații și patru halte și altele.

Durata de implementare este de 42 de luni, dintre care șase luni pentru proiectare.

Citește și:

Bătaie pe modernizarea căii ferate dintre Cluj, Oradea și frontiera cu Ungaria, 19 oferte pentru 4 loturi, contracte de 2 miliarde de euro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare