Închide

A fost semnat contractul de împrumut cu BEI pentru electrificarea liniei de cale ferată din Cluj-Napoca spre granița cu Ungaria

EconomieTop News by Actual de Cluj - nov. 29, 2024 0 115

A fost semnat – abia acum – contractul de împrumut cu Banca Europeană de Investiții pentru electrificarea liniei de cale ferată din Cluj-Napoca spre granița cu Ungaria prin Oradea, contract de 300 de milioane de euro.

Ministrul Finanțelor Marcel Boloș a anunțat aseară că a semnat două contracte importante de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI), esențiale pentru sectorul transporturilor, în valoare de 600 milioane euro. E vorba de modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad și electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea- Episcopia Bihor.
”Sunt proiecte realizare din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie să acoperim partea de cofinanțare”, arată acesta.

Pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, considerat cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord, e vorba de un contract de 300 de milioane de euro, în condițiile în care lucrăriel sunt estimate la aproximativ 1,97 miliarde de euro, pentru reabilitarea a 166 kilometri de cale ferată. Lucrările sunt comparabile în dreptul costurilor cu metroul din Cluj-Napoca, estimat la 2,2 miliarde de euro.

”După această investiție, viteza maximă cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel că distanța între Cluj Napoca și frontieră va putea fi parcursă în aproximativ două ore”, spune Boloș dar, așa cum a arătat recent asociația Pro Infrastructura, în multe locuri, din cauza traseului sinuos și a geografiei terenului, viteza va fi mult mai mică chiar și după reabilitare.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu