S-a deschis banda specială pentru transportul în comun, pe ruta Memorandumului –...

S-a deschis banda specială pentru transportul în comun, pe ruta Memorandumului – Mărăști

by -
1 630

Fără a anunța oficial, Primăria a deschis încă de ieri o nouă banda dedicată mijloacelor de transport în comun. Traseul începe de pe strada Memorandumului (sediul Primăriei Cluj Napoca), și merge până la Biserica Sf. Petru din Mărăști. Pe rețele de socializare au apărut deja comentarii de nemulțumire, dar nu numai, privind noile restricții pe care le aduce această bandă unică:

Prost sa fii, noroc ca existi…si inca existi pe la primarie, circulatie, consiliu…lipsesc un pic din oras si pe cand ma intorc, alte surprize in trafic! Bravos, ati facut un c*** mai mare, oricum se circula greu, oricum nu erau locuri de parcare, dar ce sa intereseze pe careva asta? Si inca e vacanta, vedem din 10 septembrie si din octombrie, Doamne da sa paralizeze orasul si sa va sara toata lumea in cap!! Nu ma deranjeaza ca voi circulati lejer ca doar aveti cartonase, masini care va insotesc, dar ati putea macar sa intrebati soferii, cetatenii, cei care locuim pe aici, stiti ca nu sunteti singurii care existati in Cluj, nu? Azi de cand am plecat de acasa, incepand de la taximetrist, cine-mi vinde cafeaua, o clienta de acolo, o vanzatoare de la un magazin, efectiv toata lumea mi-a spus ca e mai rau decat inainte! Ce sa mai zic, multumim frumos..” – scrie A. C. pe pagina personală de Facebook.

“Ideea nu e rea. Dacă busurile vor putea circula mai repede și să respecte programul, va fi ok. Implementarea are „bug-uri”, am văzut deja câteva zone incoerente – dar aveam destule astfel de zone și până acum în Cluj (am impresia că cei care reglementează circulația și pun semnalizarea în acest oraș au un IQ foarte mic – really). Sper, totuși, să fie corectate din mers. Și linia de bus să aibă continuitate – în prezent nu are, e ca pistele de biciclete, sau Autostrada Transilvania – care încep și se termină nicăieri, deci utilitatea e foarte scăzută.
Câștigul net al liniei de bus ar trebui să fie în scăderea numărului de mașini care circulă zilnic în oraș. Din păcate sunt foarte mulți care nu ar renunța la mașină pentru nimic, circulatul cu transportul în comun, sau pe jos fiind pentru aceștia inacceptabil pentru „statusul social” (da, mașina e încă văzută ca un simbol al statusului social, chiar și la Cluj . Aștept și o rețea bine închegată de piste de biciclete. Să vedem…”, spune C.P. pe pagina personal de Facebook.

Rolul benzilor dedicate

Propunerea privind implementarea benzilor unice pentru transportul în comun implică reducerea actualelor benzi de circulație cu câțiva zeci de centimetri, desființarea parcărilor, amenajarea benzilor dedicate la bordură și interzicerea unor viraje la dreapta pe artere ca și Paris, J.Courie sau Regele Ferdinand. S-a hotărât să fie menţinută posibilitatea virajului la dreapta pe strada Regele Ferdinand, a celor care vin de pe Bulevardul 21 Decembrie, iar suprapunerea cu linia dedicată transportului în comun, din faţa magazinzului Sora, va fi reglementată cu ajutorul semafoarelor. Parcările se vor desființa pe toată lungimea de funcționare a benzilor dedicate. Practic, se vor desfiinţa 132 de locuri de parcare, dar se vor înfiinţa alte 256 de locuri de staționare pe străzile adiacente zonei B-dul 21 Decembrie. Se vor păstra cel puţin trei benzi de circulaţie pentru ceilalţi participanţi la trafic, între biserica Sf. Petru şi Piaţa Unirii. Boc a precizat că implementarea sistemului de benzi dedicate vizează o fluidizare a traficului rutier în municipiul Cluj Napoca.

Comments

comments

UN COMENTARIU

  1. Ma scuzati ca intervin, dar pe relatia Primarie- Marasti exista banda dedicata de ani de zile !!! Poate corectati si in articol : corect gramatical-logic-faptic este ca s-a deschis traficul pe banda dedicata incepind cu zona Marasti ( Biserica Sf. Petru ) pina la Primaria Cluj Napoca. Cum suna ?

Scrie un comentariu