Închide

Un startup din Cluj face studiu pe locurile de parcare private. Concluzia – 8 din 10 stau goale noaptea, ar putea aduce profit de mii de euro

EconomieTop News by Actual de Cluj - oct. 22, 2020 0 351

Un startup din Cluj face un studiu și concluzionează că, în Cluj-Napoca, 80% dintre locurile de parcare private stau goale în timpul nopții, deși ar putea genera profit.

Startup-ul yeParking dezvoltă la Cluj o soluție software prin care urmărește să optimizeze folosirea locurilor de parcare în unul dintre orașele din România cu cea mai cronică astfel de problemă, lipsa locurilor de parcare pentru zecile de mii de mașini care-l tranzitează. Firma a făcut un studiu de caz din Cluj-Napoca prin care a analizat situația locurilor de parcare din complexe comerciale, hipermarket-uri și clădiri de business. Concluzia – 8 din 10 stau goale. ”Asta deși ar putea sa găzduiască sute de mașini ale șoferilor rezidenți”, spune managerul de relații publice al firmei, Ștefan Pășcuță. ”Mai ales dacă acestea sunt amenajate în cartiere unde există o criză acuta a locurilor de parcare, iar cele mai multe autoturisme sunt parcate neregulamentar”.

Clienții centrelor comerciale sau cladirilor de business folosesc în mod normal parcarea pe timpul zilei, dar proprietarii acestora ar putea să își maximizeze profitul dacă și-ar închiria pe timpul nopții parcările pentru oamenii care locuiesc în jur, spune el.

În Cluj-Napoca un șofer plătește pe lună până la 40 de euro pentru un loc de parcare, mai spune Pășcuță. ”Așadar, pentru un centru comercial cu 2-300 de locuri de parcare, la final de lună ar însemna un venit în plus de aproximativ zece mii de euro, pe lângă beneficiile aduse întregii comunități”.

Studiul a analizat situația a nu mai puțin de 22 de parcări care aparțin magazinelor ori complexelor comerciale, cum ar fi cele de la mall-uri, hipermarket-uri și alte magazine. Dintre acestea 22, doar patru permit parcarea pe timpul nopții, e vorba de cele de la Vivo, Iulius Mall, Platinia și Cluj Business Campus.

”Ambele centre comerciale din Cluj-Napoca, la care se adaugă și centrul comercial din Florești, permit șoferilor să staționeze peste noapte. Cele din municipiu percep taxă pentru staționări. Lor li se adaugă și un complex de  business, care permite ca 5% din capacitatea locurilor de parcare, să fie ocupate de șoferii din cartierul Mărăști. În schimb, teoretic, supermarketurile și hypermarketurile din Cluj – nu permit șoferilor să își lase mașinile peste noapte în parcările lor. Deși majoritatea se află în zone foarte solicitate de conducătorii auto, care își lasă deseori parcate mașinile pe carosabil sau la colțuri de străzi, încurcând traficul. Și vedem că există și clădiri de business unde  parcarea este interzisă”, e concluzia raportului

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

  • Articole similare