Un expert în mobilitate critică reducerea programului pentru noile linii de transport de noapte, după ce au fost testate pe perioada verii când studenții nu sunt în oraș
Actualitate by Actual de Cluj - oct. 06, 2023 0 119
În loc să ia niște măsuri de eficientizare a transportului de noapte odată cu începerea anului universitar, Compania de Transport Local a preferat să reducă programul de circulație cu o oră, arătă un expert clujean pe pagina Mobilitate Cluj-Napoca. De celalată parte, oficialii Companiei au arătat că au preferat acest scenariu deoarece, pe parcursul verii, când liniile de noapte au fost extinse și în alte cartiere, după miezul nopții, între 12.30 și 01.00 nu se circula iar mijloacele de transport erau goale.
„Începutul anului universitar a venit cu transport de noapte modificat! Tariful se reduce de la 5 lei/călătorie la 3 lei/60min, permițând interschimbul în cadrul aceluias bilet, graficele de circulație se adaptează pentru sincronizarea tuturor traseelor în stația „Sora”, 25N revine la traseul de bază, acoperind din nou zonele Campus Economica și Iulius, 5N se extinde până la autogară iar programul se mai extinde cu 3 ore, asigurandu-se astfel, în sfârșit, transport 24/7″, așa ar fi trebuit să procedeze la Cluj Compania în cazul transportului public de noapte, se arată pe pagina de Facebook Mobilitate Cluj-Napoca.
În schimb, la Cluj singura „optimizare” a implicat reducerea programului de circulație cu o oră, scurtându-se astfel prestația de noapte cu 2 curse pe fiecare dintre cele 3 trasee fix înaintea venirii studenților și începerii anului universitar. „Tariful rămâne 5 lei/călătorie, interschimbul în continuare implică 2 bilete de 5 lei, cele 3 trasee în continuare nu se sincronizează în centru, interschimbul implicând frecvent așteptări de până la 30 min iar zonele FSEGA, Iulius și autogara rămân în continuare fară transport de noapte”, a mai semnalat aceeași sursă.
De cealaltă parte, directorul CTP, Liviu Neag a explicat în 30 septembrie, la ședința Consiliului Local, că mijloacele de transport în comun circulau după ora 12.30-01.00 fără călători, motiv pentru care era o risipă mult prea mare de resurse.
„Noi am făcut măsurători exacte, am avut linii și orare unde era un singur călător. Nici pe perioada festivalului Untold nu am avut. Mai mult la 6 când transportul în muncipiu e pornit. Dacă nevoile vor cere, vom prelungi. Studenții se vor manifesta și dacă vedem că cererile există, putem oprimiza. Insitența de a introduce anumite linii fără susținere financiară nu e justificată. O insistență foarte mare ați avut și pe Peteștii de Jos și m-ați acuzat de rea credință. E dat drumul din vară la acest transport și funcționează dar pe pierdere. Au fost cerute 120 de semnături de la cetățenii de acolo, dar fără să fie lămurită chestiunea dacă ei vor folosi transportul pe bază de abonamente sau bilete. 4 luni de zile au circulat cursele cu 2, 3 sau 4 călători. Acum a reușit primarul din Petrești să facă 11 abonamente pentru elevi și ceva studenți. Sperăm ca acest transport să revină la un nivel în care Primăria de acolo, cu buget restrâns, să nu fie nevoită să suporte costurile. Deoarece primăriile sunt nevoite, dacă costurile curselor nu se acoperă din vânzarea de bilete și abonamente, trebuie să plătească compensații”, a arătat Liviu Neag, chestionat fiind de consilierii locali USR cu privire la strategia companiei legată de liniile de noapte din Cluj și reducerea programului.
La aceeași ședință, consilierul PNL Valentin Gliga a cerut oficialilor companiei să pună în cifre toate politicile publice ale Companiei, în așa fel încât Consiliul Local să fie informat exact asupra implicațiilor măsurilor pe care și le asumă.