Închide

Un consilier local din Feleacu explică de ce nu funcționează în Cluj sistemul „plătești cât arunci”

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - feb. 09, 2023 0 2254

Până când se vor lămuri aspectele birocratice legate de sistemul „plătești cât arunci” pe care Supercom, noul operator care ridică gunoiul în Cluj este obligat prin contract să îl aplice, oamenii din comune sunt sfătuiți să scoată la porți doar tomberoane pline.

„Am promis să revin cu informații despre problema momentului, nu doar la noi în comună, ci în tot județul Cluj: problema colectării deșeurilor de către noul operator Supercom. Menționez că informațiile obținute nu sunt pe cale oficială, din păcate transparența în comunicare a instituțiilor lasă de dorit, iar oamenii își pun, cum e și normal, întrebări, neînțelegând situația existentă. Am fost anunțați că vom plăti exact cât aruncăm, dar cel puțin deocamdată situația pare să fie alta. Până la această dată Supercom nu a primit aviz de la Metrologie pentru omologarea cântarelor care se deplasează pe teren. Din această cauză oficial nu se poate cântări fiecare pubelă în parte. Știm că toți cei care am primit o pubelă avem un cod de bare. De câte ori scoatem pubela și gunoiul menajer este ridicat, codul este scanat și introdus în sistem. Deci la final se știe exact de la cine s-a ridicat gunoiul și câte persoane sunt oficial în dreptul fiecărui cod. Cântărirea se face la rampă, iar kilogramele de menajer se împart la numărul de persoane aferente codurilor scanate. Prin urmare, logic este să nu scoatem un tomberon în care este puțin gunoi, ci să așteptăm ca acesta să se umple pentru a fi scos în stradă. Altfel vom plăti mai mult decât am produs. Pe de altă parte, personal am observat că hârtia și sticla au fost ridicate la comun. Concluzia logică este că centrul pentru reciclare CMID încă nu este funcțional, iar reciclabilele ajung tot la Pata Rât, groapa de gunoi administrată de RADP. Din păcate acest „hand over” dintre vechii operatori și Supercom nu este bine implementat. Cred că trebuia o perioadă în care cei doi operatori să lucreze în paralel pentru a nu se ajunge la o criză a gunoaielor. Să sperăm că situația se va rezolva cât mai repede și în beneficiul cetățenilor”, a arătat Andreea Emilia Florea, consilier local în comuna Feleacu, pe grupul de Facebook al locuitorilor. 
Oamenii din comuna Feleacu au arătat pe respectivul grup că vor înainta plângeri către Protecția Consumatorilor privind felul în care se colectează gunoiului în localitate. În localitate există încă probleme legate de distribuirea pubelelor pentru colectarea selectivă.
„Am observat că și-au făcut un obicei angajații Supercom care vin să ridice gunoiul din a colecta doar ce e la strada principală și nimic de pe cele adiacente. De 2 săptămâni stau cu gunoiul în fața porții, neridicat, iar cei de la relații cu clienții nu vor să răspundă la telefon . În consecință, mă văd obligată să depun plângere al ANPC pentru nerespectarea clauzelor din contract. Vestita pubelă nu au livrat-o, dar nici gunoiul nu l-au ridicat: nici săptămâna trecută, nici aceasta”, semnala Ioana Elena Szasz.
 
Foto cover: punct distribuire pubele colectare gunoi Feleacu/ sursă: Facebook/Ionuț Nechita

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu