Închide

Ultimele două contracte din giganticul proiect de miliarde pentru electrificarea căii ferate dintre Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria au fost semnate

Economie by Actual de Cluj - apr. 11, 2023 0 260

Ultimele două contracte din giganticul proiect de miliarde pentru electrificarea căii ferate dintre Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria au fost semnate.
E vorba de două contracte de consultanță și supervizare pentru tronsoanele 1 Cluj-Napoca – Aghireș și 2 – Aghireș-Poieni. Cele două fac parte din contractul de electrificare și reabilitare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și frontiera cu Ungaria prin Oradea și Episcopia Bihor, înv aloare de 7,75 miliarde de lei plus TVA, adică două miliarde de euro. Cele două contracte de supervizare pentru tronsoanele menționate au fost semnate cu asocierea Arex Lider Company SRL, Baicons Impex SRL și 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata Spa. Obiectivele feroviare din proiectul de electrificare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h, modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe, reabilitarea a cinci tuneluri feroviare, 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate, modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire, construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în halta Ciucea, construcții de clădiri de exeploatare sau mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea, dar și în haltele Ciucea, Lacu Crișului și Butan.
Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se află pe Coridorul de Vest al rețelei feroviare TEN-T Core și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu