Închide

Turcii de la Makyol vor construi cel mai scump și cel mai lung lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania / CAB a respins contestația WeBuild

Economie by Actual de Cluj - mart. 21, 2025 1 383

sala polivalenta

Compania de Drumuri poate semna cu turcii de la Makyol contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA, după ce Curtea de Apel București a respins o contestație a constructorului italian WeBuild.

WeBuild depusese două contestații la CNSC pentru Lotul Meseș. În prima contestație, din noiembrie, a reclamat că nu a primit accesul la întreg dosarul de achiziție publică și a solicitat anularea comunicării câștigătorului. În cea de-a doua contestație, WeBuild arăta că, după data de 17 ianuarie 2025, când a primit acces la dosar, a constatat că oferta Makyol are un preț neobișnuit de scăzut, iar CNAIR ar fi trebuit să ceară clarificări, conform documentelor pe care le-a analizat Economedia.

În același timp, Mapa respingea declararea ofertei ca neconfomă, recunoaștea că a avut o eroare de redactare în ceea ce privește calculul structurii rutiere, dar că ar fi fost și calcule diferite în programul CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice al CNAIR, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Valoarea cauțiunii din contestație este de 400.000 de euro. În plus, Mapa susținea că a depus contestația în termen, nu calculat de la data transmiterii notificării, 31.10.2024, ci 4.11.2024, data notificării în SEAP. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins la începutul lunii toate cele trei contestații, după aproape trei luni de evaluare, acesta fiind un caz complex, iar între timp a fost și perioada sărbătorilor.

WeBuild a contestat decizia CNSC și la Curtea de Apel București, iar instanța a decis joi să respingă contestația constructorului italian.

Drept urmare, CNAIR poate semna acum contractul cu turcii de la Makyol.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat. Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Un comentariu

  1. Acesta este ultimul lot neatribuit de pe ruta Cluj-Oradea, nu de pe A3. Pe A3 intre Tg.Mures si Brasov nu este atribuit nimic si nici studii de fezabilitate nu cred ca sunt, d-apoi atribuiri ?!?

Scrie un comentariu