Închide

Supremația mașinilor „verzi”: Creștere de 130% la înmatriculări, cotă de piață de aproape 20%

Economie by Actual de Cluj - mai 11, 2022 0 128

Autoturismele „electrificate” au o creștere de 131,1% în înmatriculările de autotorisme în primele patru luni ale anului, realizând o cotă de piață de 19,7%, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

După evoluția importantă a primelor trei luni, luna aprilie 2022 vine cu o creștere de doar 7,4% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creştere înregistrată după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului precedent, transmite APIA.

Raportat la anii anteriori, luna aprilie 2022 înregistrează o creștere cu 89,7% față de perioada similară din anul 2020 şi o scădere de 10,2% faţă de aprilie 2019.

TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după patru luni din 2022, este condus de Dacia (9.832 unități), urmată de Ford (3.596 unități), Hyundai (3.282 unități), Renault (2.904 unități), Toyota (2.852 unități), Volkswagen (2.746 unități), Skoda (2.604 unități), Mercedes Benz (2.367 unități), Peugeot (1.512 unități) și Fiat (996 unități). Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna aprilie 2022, un volum de 8.371 unități, cu 24,0% mai mult decât în luna similară din 2021.

Grafic: APIA

„După primele patru luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+174,2%), Clasa B (+21,0%), Clasa C (+25,6%), Clasa D (+12,5%), Clasa E (+2,7%), Clasa F (-9,6%), SUV (+39,8%), MPV (+284,7%) și Clasa Sport (+22,1%), raportat la perioada similară din anul anterior”, arată raportul APIA.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,4%, în creștere cu 1,3% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 24,3%, în scădere cu 2,0% și Clasa B cu o cotă de 16,7%, în scădere cu 2,1% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut. In funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 42,2% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 64,9%. Autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 20,7% față de primele patru luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3% din total.

Autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după patru luni din 2022, o cotă de piață de 19,7%, care depăşeşte cu 4,4% si 1.644 unităţi cota deţinută de motoarele diesel. „La fel ca în 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie s-au dublat (+131,1%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+487,4%) şi a celor plug-in hybrid (+159,5%)”, transmit reprezentanții APIA.

În primele patru luni ale anului, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului, unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.458 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 235 unități, cu o creștere de 25 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 171 unități, în creștere cu 612,5%, Renault Zoe cu 106 unități, în creștere cu 194.4% și Volkswagen e-UP! cu 95 unități, în scădere cu -4,0%. In ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 119 unități, +221,6%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 96 unități, +220,0%, Hyundai Tucson cu 87 unități, Mercedes Benz GLC cu 79 unități, în creștere cu 97,5% și Renault Captur cu 70 unități, în creștere cu 32,1%. Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 617 unități, în creștere cu 9,2% față de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 579 unități și 5,9% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 400 unități, în creștere cu 9,6%.

 

Grafic: APIA

Nici un comentariu

Scrie un comentariu