Închide

Românii nu au renunțat la comenzile de mâncare online, dar comandă mai rar pentru a economisi bani

ActualitateSocial by Actual de Cluj - mart. 25, 2023 0 157

Românii nu au renunțat la a mai comanda mâncare prin aplicațiile de food-delivery, însă frecvența comenzilor a scăzut odată cu apariția inflației, ca o metodă de economisire, potrivit platformelor de livrare de mâncare chestionate de Economedia. Daniel Mischie, CEO Grup City Grill, spune că românii au revenit în restaurante începând cu a doua parte a anului 2022 și în primele două luni ale anului 2023.

Utilizatorii optează mai puțin pentru livrarea comenzii direct din magazin, însă poate deveni o tendință pentru unele platforme deoarece este o formă de economisire, transmit reprezentanții Tazz.

„Aplicațiile de livrare rapidă rămân o categorie importantă pentru consumatorii din România, pe care continuă să o integreze în viața lor în mod regulat. Principala schimbare se vede la nivel de frecvență a utilizării, care într-adevăr a scăzut odată cu apariția inflației, dar și cu stabilizarea comportamentului de consum post-pandemie. Conform studiilor noastre de piață, în acest moment, 48% dintre consumatori utilizează aplicații de food delivery, procent în scădere cu 10% față de totalul consumatorilor din luna august 2022. De când a început să se simtă efectul inflației, aproximativ din septembrie 2022 și până în prezent, principala scădere se observă la utilizatorii foarte frecvenți, cei care folosesc zilnic aplicația pentru a comanda. Cu alte cuvinte, românii nu au renunțat la utilizarea platformelor de food delivery, ci doar au scăzut frecvența comenzilor, ca o metodă de economisire în climatul economic actual”, au declarat reprezentanții platformei tazz.

Daniel Mischie, CEO Grup City Grill, care a lansat platforma Out4Food, spune că numărul de comenzi take away și delivery au înregistrat o ameliorare în primele două luni ale anului 2023, însă în luna martie obiceiul de consum va reveni. 

„Din punct de vedere al numărului de tranzacții suntem ușor peste media anului 2019. Restaurantele grupului înregistrează tranzacții la fel sau mai multe față de anul 2019, în funcție de brand și de tipul locației. Revenirea turiștilor în Bucuresti și vremea bună au contribuit la creșterea numărului de tranzacții. Numărul de comenzi take away și delivery au înregistrat o ameliorare în primele doua luni ale lui 2023, dar luna martie pare a fi cea mai bună din acest punct de vedere. Martie va fi cea mai bună lună ca număr de tranzacții, dar ca și medie pe tranzacție”, spune Daniel Mischie. 

Reprezentanții Bolt spun că, având în vedere contextul economic, valoarea comenzii medii pentru livrările de mâncare a crescut, fără a da un procent.

„Românii nu au renunțat la comenzile rapide, iar o dovadă este faptul că față de anul trecut numărul de restaurante partenere a crescut cu aproximativ 66%. Mai mult decât atât, businessul Glovo în România a crescut cu 45% în 2022 comparativ cu anul precedent, iar pentru viitor estimăm că vom menține trendul ascendent”, spune Iustinian Belghir, general manager Glovo România.

Cum a evoluat valoarea comenzii medii

Valoarea comenzii medii a crescut la 86 lei, de la o medie de 75 lei vara trecută, spun reprezentanșii Tazz. Compania transmite că creșterea valorii coșului însă vine și pe fondul scumpirilor ingredientelor și al prețurilor preparatelor, asociate, în același timp, cu consolidarea poziției Tazz pe piață, în contextul procesului de maturizare și dezvoltare al companiei.

Citește mai multe pe economedia.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare