Închide

Programul propus pentru noua linie metropolitană M71 care va lega Cluj-Napoca de Petreștii de Jos și Cheile Turzii, criticat, înainte să fie pus în practică/Riveranii spun că, în forma propusă de Compania de Transport, noua linie va fi un fiasco

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - mai 22, 2023 0 646

Locuitorii din Petreștii de Jos propun un alt program de circulație pentru noua linie metropolitană M71 care urmează să conecteze Cluj-Napoca de această comună, dar și de Rezervația Cheile Turzii, se spune într-un comunicat de presă remis în numele locuitorilor din Petreștii de Jos. „Atragem atentia ca, in cazul in care noua linie metropolitana M71 Cluj-Napoca – Petrestii de Jos porneste in forma propusa, va fi un proiect esuat din start”, se mai arată în comunicat.

„Programul de circulație dorit de locuitorii comunei Petrestii de Jos este:
Luni-Vineri: Cluj-Napoca 5:30, 7:30, 14:30, 18:00 / Petrestii de Jos 6:30, 8:30, 15:30, 19:00
Sâmbătă și Duminică: Cluj-Napoca 9:00, 18:00 / Petrestii de Jos: 10:00, 19:00
Capacitate autobuz: 30 locuri.

Conform proiectului de hotărâre 70f/15.05.2023 al Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca (disponibil pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca), privind definitivarea mai multor acte ce țîn de transportul public pe rază comunei Petrestii de Jos, aceste instituții au propus introducerea unui singur microbuz (M71) cu un program deosebit de ineficient, în condițiile in care lista de călători include:
– 60 de călători care doresc abonamente (vor călători zilnic);
– 50 de călători care vor folosi autobuzul săptămânal;
– 40 de călători care vor folosi autobuzul de 2-3 ori pe săptămâna;
– Peste 200 de călători care vor folosi autobuzul ocazional (inclusiv turiști).

În acest moment, proiectul prevede introducerea unui singur microbuz cu 15 locuri, cu doar două curse pe zi de luni până sâmbătă, la ora 5:30 și 14:30 din Cluj-Napoca”, se arată în comunicat.

 

„Este inadmisibilă propunerea unui microbuz cu 15 locuri, în condițiile în care sunt peste 60 de persoane care vor să își cumpere abonament și alte zeci de persoane care vor să circule cu autobuzul săptămânal. Lipsește o cursă  pentru navestisti, cu start la ora 18:00 din Cluj-Napoca. Acest autobuz este cerut mai ales de către navetiști, care nu au cum să se întoarcă în Petrestii de Jos la ora 14:30, aceștia lucrând la privat. În acest moment, nu este propusă nici măcar o cursa pentru turiștii care ar dori să viziteze Cheile Turzii și obiectivele din comună Petrestii de Jos, deși pe lista de călători s-au strâns peste 200 de persoane care au cerut transport în weekend. De asemenea, nu ajută pe nimeni programul propus, cu plecare la 5:30 dimineață din Cluj-Napoca. Lipsa unei stații în dreptul DC88, care face legătură cu satul Livada. Conform propunerii, locuitorii din Livada ar vedea cum trece microbuzul pe lângă ei, fără să fie deserviți de o stație. Prețul abonamentului este mult prea mare – 300 lei. Dacă luăm în calcul oportunitățile de călătorie (două-trei curse pe zi), prețul abonamentului este dublu comparativ cu prețul din alte comune (exemplu: Ciurila, unde prețul este 155 lei/luna). Compensație de exploatare este foarte mare – 142,000 lei/an. Această suma va trebui plătită anual de către Primăria Petrestii de Jos către CTPCluj. Este o suma astronomică prin comparație cu alte comune. De exemplu, comună Aiton va plăti 160,000 lei/an, în condițiile în care capacitatea autobuzului lor este de peste 100 de persoane (nu de 15, că în Petrestii de Jos), iar cursele sunt de trei ori pe zi. Chiar dacă compensarea biletului ar fi de 50%, tot nu se ajunge la această suma. Chiar dacă teoretic se dorește înființarea unei linii de transport public care să lege Cluj-Napoca de Cheile Turzii (al doilea cel mai vizitat obiectiv turistic din județul Cluj), în fapte, propunerea lor este un microbuz cu 15 locuri care pornește la ora 5:30 dimineață, doar în zilele de sâmbătă. Problema este compensarea prețului biletelor, care ar trebui făcută de către Primăria Petrestii de Jos și care dorește compensarea biletelor doar pentru cetățenii comunei, nu și pentru turiști. În acest caz unic în rândul liniilor metropolitane, prețul biletelor în weekend ar trebui să nu fie compensat deloc sau să fie compensat de către Primăria Cluj-Napoca și/sau Consiliul Județean Cluj. Deoarece Cheile Turzii se află exact la capătul acestei linii metropolitane, care va fi folosită și de către turiști, este necesară realizarea unui parteneriat între instituțiile relevante din județ”, se mai arată în comunicat.

Primăria Cluj a acceptat recent în Asociația Metropolitană de Transport Public și comunele Petreștii de Jos și Aiton. Potrivit proiectului de hotărâre adoptat de Consiliul Local Cluj-Napcoa la ședința din luna mai, Compania de Transport Public a propus și un program pentru linia M71 care urma să deservească comuna Petreștii de Jos.

Locuitorii au cerut ca linia M71 să circule din 1 iunie.

Foto Cover: Cheile Turzii la intrarea dinspre Petreștii de Jos

Photo: Arpad Laszlo

Nici un comentariu

Scrie un comentariu