Podul Garibaldi, care face legătura din cartierul Grigorescu cu zona BT Arena – Splaiul Independenței, are o vechime de peste 60 de ani și a fost construit în 1960-1962 de Întreprinderea de Construcții Căi Ferate Cluj. De la data execuției nu s-au realizat reparații capitale sau lucrări de întreținere, realizându-se doar vopsirea parapetelor pietonale și lucrări de refacere a căii pe pod, aspect care reprezintă și principal deficiență a podului. Podul nou va avea o lungime de peste 57 de m, o lățime de 22 de m, 2 benzi de circulație auto și 2 benzi de 3,50 m, 2 piste pentru bicicliști de 1,5 m, 2 trotuare pietonale de 2,25 m. Finanțarea investiției va fi asigurată din bugetul local și din alte surse. Lucrările prevăd și relocarea unor rețele de utilități – gaz, apă și electricitate. Valoarea totală a investiției este de 60 de milioane de lei cu TVA, din care lucrările la pod reprezintă jumătate din sumă. Proiectul prevede construirea unui un pod nou cu suprastructură compusă oțel-beton, reamenajea zonei străzii Uzinei Electrice și a intersecției, a zonelor pietonale, rutiere și cele pentru bicicliști prin structură rutieră suplă.
Primăria vrea să construiască un nou pod provizoriu peste Someș și vrea să angajeze un proiectant care să îl „imagineze”/Va lega strada George Coșbuc de Bulevardul 1 Decembrie 1918
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 24, 2025 0 371

DTAC, PT, DDE si să asigure asisţența ţehnică pe perioada execuţiei penţru obiecţivul „POD PROVIZORIU PESTE RAUL SOMEȘUL MIC ÎNTRE B-DUL SPLAIUL INDEPENDETEI INTERSECȚIE CU STRADA GEORGE COSBUC SI BULEVARDUL 1 DECEMBRIE 1918 DIN MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA”. De altfel, Master Planul pentru Someș făcut de spaniolii de la Practica pentru Primărie prevede un astfel de pod, însă pietonal, care să lege zona stadionului de râu și și cartierul Grigorescu – Piața 14 Iulie, unde municipalitatea pregătește un centru de cartier cu o piațetă pietonală.
Sursa foto:Radio Cluj