Primăria vrea proiect amplu din bani europeni care să rezolve problemele de trafic din Mărăști
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mart. 28, 2018 2 3551

Un proiect mare este în pregătire la Primăriei pentru a rezolva problemele de trafic dintr-unul din cartierele comuniste al Clujului, văzut ca cel mai urât și mai plin de betoane din oraș de către specialiști și unde o piață făcută ilegal și pe care administrația n-a reușit să o doboare în instanță pune probleme serioase circulației.
Este vorba despre un proiect integrat de reorganizare a circulației pe B-dul 21 Decembrie 1989, între biserica Sf Apostol Petru și Pavel și intersecția cu sens giratoriu între această arteră și străzile Fabricii și alea Bibliotecii.
Între biserică și podul aflat mai jos de respectivul sens giratoriu, administrația locală pregătrește un pasaj subteran. Studiul de fezabilitate pentru acest obiectiv a fost scos la licitație încă din toamna anului trecut. Potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice respectiva procedură este în faza de evaluare financiară a ofertelor depuse.
Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că proiectul pasajului subteran gândit să rezolve problemele de trafic din Piața Mărăști dar și cele de aglomerație pe ruta de ieșire din oraș care trece prin zonă va fi unul mai mare pe care Primăria vrea să-l depună pentru a fi realizat din bani europeni, la pachet cu reorganizări în toată zona. Pasajul este gîndit să preia traficul auto, iar la suprafață să rămână mijloacele de transport în comun și bicicliștii.
„Ne dorin să analizăm toată zona Dorobanților, Aleea Bibliotecii – sens giratoriu – strada Fabricii, B-dul 21 Decembrie. Vom reorganiza toată această zonă printr-un proiect cu bani europeni, la pachet cu amenajarea pasajului subteran între Biserica Sf Apostoli Petru și Pavel și posul aflat în zona cinematograflui Mărăști de pe B-dul 21 Decembrie. Studiu de fezabilitate ne va spune câte benzi, cum va fi intrarea și ieșirea din acest pasaj și care vor fi costurile cu investiția. Apoi vom putea promova proiectul cu bani europeni de reorganizare a întregii zone din Mărăști”, a afirmat viceprimarul Dan Tarcea.
Oficialul a menționat că o măsură imediată pe care Primăria vrea să o ia în zona Mărăști – Gherogheni vizează instituirea unui sens unic pe strada Th. Mihaly. Adică să se renunțe la banda cu circulație spre centru și să se instituie patru benzi de circulație spre sensul giratoriu de la mall. Adică, după cum a explicat ulterior viceprimarul Dan Tarcea, două benzi pentru direcția dreapta spre mall și două benzi pentru direcția stânga, spre pod.
Udate 1:
Clujenii au semnalat că, spre exemplu, la intersecția dintre strada Venus cu strada Theordor Mihali se montează indicatoare cu obligatoriu dreapta, spre Th. Mihali.
De asemenea, Primăria vrea întâlniri cu taximetriștii pentru a gândi măsuri ca aceștia să nu blocheze circulația, mai ales în Piața Mărăști.
UPDATE 2: Oficiali ai Biroul Mass media al Primăriei au menționat pentru Actual de Cluj că la licitația pentru achiziționarea studiului de fezabilitate pentru pasajul rutier subteran din Piața Mărăști au participat Aduro Impex, NV Construct și Search Corporation SRL. Potrivit acestora procedura a fost câștigată de Aduro Impex cu un preț 480,000 lei fara TVA, față de valaorea estimată a contractului care a fost de 750.000 lei.
Viceprimarul Dan Tarcea a făcut declarații la emisiunea Clujul în Realitatea difuzată pe postul Realitatea FM Cluj.
sursa foto: stiridecluj.ro
2 comentarii
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Opt din zece români nu reușesc să își rezolve problema pe care o au din prima, deși stau la coadă la ghișeele statului dedicându-și o zi din concediu în acest sens
sept. 27, 2023 0
-
Analiză imobiliară la început de an universitar: Clujul a fost detronat de Capitală în topul celor mai scumpe chirii
sept. 27, 2023 0
planuri peste planuri, dar la nivel de infrastructra noua nu s-a facut nimic in oras in ultimii30 de ani in afara de centura muncii
Strada Theodor Mihali (fosta Cehoslovaciei ) are 4 benzi de circulatie, cate doua pe sens. Probabil daca se vorbeste de „banda care merge spre centru” este pe Dorobantilor, in tronsonul Mihali – Aleea Bibliotecii. Interzicerea virajului stanga de pe Venus este corecta, insa nu va face decat sa mute aglomeratia in sensul giratoriu de la Iulius Mall. Domnul asta care ocupa clandestin ( ca sa folosesc expresia sa favorita ) pozitia de viceprimar poate oare sa organizeze o consultare adevarata ?