Închide

Primăria se sucește și anunță că ar prefera un tren urban, varianta metroului fiind prea scumpă

ActualitateAdministrațieSinteză știri localeTop News by Actual de Cluj - iul. 24, 2018 3 1967

Pentru că mai mulți arhitecți au avansat în repetate rânduri ipoteza punerii în funcțiune a unei linii de tren urban, mai ales că infrastructura de bază ar exista deja pentru un astfel de mijloc de transport în comun, reprezentanții Primăriei ies la rampă cu un proiect în sensul acesta. City Managerul Gheorghe Șurubaru susține că linia de tren urban ar putea asigura conexiune între Nădășelu (zona Autostrăzii) – Cluj Napoca – Bonțida, într-o primă variantă.

”Am stabilit cu un consultant varianta finală a stațiilor și punctelor de oprire care ar fi necesare de la Nădășel până la Jucu sau Bonțida. Unele se suprapun cu cele existente, altele vor fi înființate. Urmează discuții comune cu Consiliul Județean, CFR și Compania de Transport Public, eventual și cu operatori feroviari. Cel mai greu va fi cu stația de la aeroport, unde se discută demult despre un punct intermodal; proiectul este deocamdată blocat din cauza costurilor mari. Există varianta de a porni proiectul mult mai repede, cu stațiile deja existente, ulterior urmând să se înființeze altele noi. După discuțiile pe care le-am avut, CFR e de acord să ne sprijine cu partea de înființare puncte noi de oprire și introducerea în trafic a acestora. Trebuie să lămurim doar cine va opera”, a declarat city-managerul Gheorghe Șurubaru pentru ziuadecj.ro

Reprezentantul Primăriei a mai adăugat că într-o primă fază sunt vizate 12 stații pentru această linie de tren urban: Nădășelu – Suceag – Baciu – Tetarom I – Cluj gară – Cluj zona Clujana – Cluj pod IRA – Aeroport – Apahida – Jucu – Răscruci – Bonțida.

Șurubaru a apreciat că proiectul metroului ar fi inutil dacă trenul urban ar deveni funcțional. În urmă cu câteva zile, edilul Clujului preciza că pentru varianta metroului, costurile implicate s-ar ridica la 100 de milone euro/km. ”Prin experiența mea și prin faptul că am un trecut la CFR, încerc sa le pun cap la cap cât mai repede, mai ales că se discută și despre o linie nouă, care să vină din Florești până la calea ferată existentă. Este o variantă mult mai rapidă și mai eonomicoasă decât metroul. Doar să rezolvăm problema traseului”, a prezicat Șurubaru pentru aceeași publicație.

”Trenul metropolitan ar deservi accesul pe latura Nordică, pe culoarul căii ferate. Metroul ar facilita accesul direct spre centrul orașului în primă fază și în faza a doua spre aeroport. Cele două proiecte nu se exclud. Se pot completa. Important este că există variante mai rapide, chiar dacă parțial, de fluidizare a traficului. Având în vedere dezvoltarea în viitor al orșului și creșterea populației, ambele sunt utile și necesare”, a precizat Șurubaru pentru Actualdecluj.ro.

3 comentarii

    • Nu cred că e primarul navetistilor, dar daca 15% di fiecare localitate (Floresti, Apahida ….) ar folosi acest mijloc de transport poate ar insemna cu 40% mai putine masini care intra in Cluj din aceste localitati. Metrou 🙂 daca nu ai fonduri sa poti face plățile la timp e gata cand se finalizeaza si toate autostrazile.

  1. Hm,ce sa zic… Trenul urban ar putea descongestiona traficul. Între linii ar putea circula autobuzele locale, pentru a aduce lumea în zona centrala sau unde au treabă. S-ar descongestiona Clujul, ar crește Nr. De locuitori din suburbii dar, in Cluj mp2de locuință a atins 1500 euro, primii care ar pierde ar fi samsarii imobiliari, in primul rand deținătorii de terenuri din intravilan.

Scrie un comentariu