Închide

Prima sală 4DX din Cluj se deschide vineri: investiţie de 850.000 de euro pentru proiecţii de blockbustere de Hollywood, cu „senzaţii tari”

ActualitateFilm by Kristina Reştea - mart. 15, 2018 0 1236

Pe ecranul uriaş se trezesc dinozauri, luptă roboţi sofisticaţi, se distrug planete şi se salvează lumea. Instalat confortabil, tu, spectatorul, eşti niţel zguduit în scaunul-fotoliu, pe la urechi îţi trec jeturi de aer (vânt?) şi, la un moment dat, de undeva eşti stropit cu apă. O sală a multiplexului Cinema City din Iulius Mall s-a transformat în sală 4DX, una din cele mai noi tehnologii din cinema, care ar trebui să te facă să simţi altfel filmul. Pentru a transforma sala, a fost necesară o investiţie de 850.000 de euro, potrivit datelor anunţate de operatori. Nu vă aşteptaţi să vedeţi aici filme franceze de artă, după cum precizează de la început reprezentanţii lanţului de cinema – tehnologia inventată de sud-coreeni se pretează la blockbustere, filme de acţiune, animaţie sau filme de groază. Pentru asta, trebuie să pregătiţi între 36 şi 42 de lei. Pentru un bilet.

Compania IULIUS și Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe din România, parte din Cineworld Group, al doilea mare operator de cinema din Europa, introduc şi la Cluj experiența 4DX: vineri, 16 martie 2018, Cinema City va inaugura în Iulius Mall prima astfel de sală din zonă. Oraşul în care s-au născut două festivaluri de film şi care are încă cinematografe în zona centrală şi chiar şi în cartiere nu e primul din România care să primească 4DX-ul: noua sală din Cluj este cea de-a cincea inaugurată în ţară, iar la nivel internaţional a ajuns deja în 480 de săli, în 57 de ţări.

În sala 4DX a multiplexului vor rula producţii 2D şi 3D de la Hollywood, iar aici spectatorii pot vedea filmul altfel decât stând confortabil în scaunul de cinema: fotoliile sunt mobile şi se mişcă cu spectatorii şi se mai adaugă şi efecte de mediu, precum lumini, miros, vânt sau picături de apă, în paralel cu acţiunea de pe ecran. Pentru unii cinefili poate părea greu de înţeles de ce trebuie să te zgâlţîie scaunul la anumite secvenţe de film sau de ce ai vrea să simţi jeturi de aer rece pe la urechi, în timp ce urmăreşti pe ecran explozii şi invazii, dar pentru alţii experienţa inedită se anunţă cel puţin distractivă.

„E important filmul, dar şi locaţia. Acum se întâmplă ca oamenii să vină la cinema fără să ştie de la început ce film vor să vadă. În multiplex au mai multe opţiuni, în acelaşi timp”, spune Andreea Buda, director regional de marketing şi Comunicare al Cinema Group, vorbind despre felul în care spectatorii trăiesc filmul în era multiplexurilor. Grupul a ajuns să vândă în România 13 milioane de bilete (în 2016), faţă de 2,9 milioane la intrarea pe piaţa locală, în urmă cu 10 ani. Deşi conducerea lanţului spune că piaţa de cinema a crescut, plusul la vânzarea de bilete e datorat mai ales creşterii numărului de săli la nivel naţional: Cinema City a ajuns să aibă acum 25 în România. „CEO-ul nostru spune că oamenii au îngropat cinema-ul de multe ori: când a apărut televizorul, când au apărut casetele video, când a apărut DVD-ul sau download-ul. Dar suntem tot aici”, spune reprezentanta lanţului de cinematografe. „Să vezi un film la cinema e o experienţă care nu e comparabilă cu văzutul unui film acasă, pe ecranul mic al unui laptop”, spune Andreea Buda, invocând principiile după care sunt gândite sălile pentru a fi atractive pentru spectatori: arhitectura în amfiteatru, tip stadion, ecranul de mari dimensiuni, tehnologia avansată şi serviciile care să te facă să te simţi cât mai confortabil.

Deocamdată, operatorii au deschis sala pentru o avanpremieră cu presa, unde au rulat câteva secvenţe din două filme, iar începând de vineri, 16 martie, clujenii vor putea urmări în premieră internaţională în 4DX „Tomb Raider. Începutul”, despre care se vorbește deja ca fiind un film ce combină dinamismul din „Indiana Jones” cu spiritul „Wonder Woman”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare