Închide

Peste 1 miliard de lei cu TVA costă amenajarea drumului rapid de-a lungul căii ferate de aproape 10 kilometri/Culoarul e împărțit în zece obiective de investiții

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 09, 2025 0 1219

culaor mobilitate nird cale ferata cluj

Culoarul de Mobilitate Nord – Pod Oașului-Răsăritului – străzile Răsăritului-Câmpul Pâinii-Pod IRA presupune o investiție de peste 1 miliard de lei, cu TVA. Traseul are peste 9,2 kilometri și a fost împărțit de proiectanți în zece obiective de investiție, urmând să fie implementat treptat. Durata de implementare a investiției este de 45 de luni, din care 3 luni achiziția terenurilor, 12 luni perioada de proiectare și 30 de luni, perioada de execuție. Consilierii locali vor discuta la ședința din 13 iunie indicatorii tehnico-economici ai proiectului, urmând ca, după această etapă, administrația să poată organiza licitații pentru proiectare și execuția acestui drum, prevăzut în Planul Urbanistic General al Clujului, aprobat în 2012.

 

Date culoar mobilitate nord Podul Răsăritului – Podul IRA

Lumigime traseul: 9,295 kilometri

Suprafață carosabil nou -102.609 metri pătrați

Lumgime trotuare – 11.524 kilometri

Suprafață spațiu verde: 30.033 metri pătrați

Lumgime pistă de biciclete: 12,987 kilometri

Poduri reabilitate: 2 bucăți

Poduri noi: 2 bucăți

Pasaj subteran: 2 bucăți

Stații transport în comun: 13 bucăți

Sensuri giratorii: 6 bucăți

 

Cele zece obiective de investiții

Obiect 1 – str. Câmpul Pâinii, Someș – intersecție str. Paris, km 0+000 – 0+625

Lungime 908 metri liniari, investiție peste 97 de milioane lei cu TVA, durată de implementare 2 ani din care 3 luni achiziția terenurilor, 6 luni proiectare și 15 luni execuție.

 

Obiect 2 – str. Răsăritului, Someș, intersecție str. Paris, km 0+000 – 0+542;

Lungime 649 de metri liniari, investiție de peste 42,3 milioane lei, durată de implentare 2 ani din care 3 luni achiziția terenurilor, 6 luni proiectare și 15 luni execuție.

Obiect 3 – str. Câmpul Pâinii, intersecție str. Paris-intersecție str. Fabricii, km 0+625 – 1+300;

Lungime 722 de metri liniari, investiție de peste 75,5 milioane lei cu TVA, durată de implementare a investiției 30 de luni din care 3 luni, achiziția terenurilor, 9 luni proiectare și 21 de luni execuția.

 

Obiect 4 – str. Răsăritului, intersecție str. Paris-intersecție str. Fabricii, km 0+542 – 1+260;

Lungime de 767 metri liniari, investiție peste 116,1 milioane lei, durată de implementare de 45 de luni din care 3 luni achiziția terenurilor, 12 luni proiectare și 30 de luni, execuția.

 

Obiect 5 – str. Câmpul Pâinii, intersecție str. Fabricii-intersecție str. Fabricii de Zahăr, km 1+300 – 2+169;

Lungime 869 de metri liniari, valoarea investiție peste 70,8 milioane lei cu TVA, durată de implementare 37 de luni din care 3 luni pentru achiziția terenurilor, 10 luni proiectare și 24 de luni execuție.

Obiect 6 – str. Răsăritului, intersecție str. Fabricii-intersecție str. Fabricii de Zahăr, km 1+260 – 2+107;

Lungime 960 de metri linairi, investiție de peste 241,9 milioane lei, durată de implementare de 45 de luni din care 3 luni achiziția terenurilor, 12 luni proiectare și 30 de luni, execuția.

 

Obiect 7 – str. Câmpul Pânii, intersecție str. Fabricii de Zahăr – Pasaj IRA, km 2+169 – 3+334;

Lungime 2089 de metri liniari, investiție peste 158,6 milioane lei și o durată de implementare de 33 de luni din care 3 luni achiziția terenului, 9 luni proiectare și 21 de luni execuția.

Obiect 8 – str. Răsăritului, intersecție str. Fabricii de Zahăr – intersecție Pod IRA, Tronson 1 km 2+107 – 2+946 și Tronson 2 km 0+000 – 0+307;

Lungime 1391 de metri liniari, o investiție de peste 84,9 milioane lei cu TVA și o perioada de execuție de 33 de luni din care 3 luni achiziția terenului, 9 luni proiectare și 21 de luni execuția

Obiect 9 – str. Aurel Vlaicu, km 0+090 – 0+250, Pod IRA peste DJ105S și Magistrala L300, str. Traian Vuia km 0+350 – km 0+380;

Lungime de 293 de metri liniari, investiție de peste 85 de milioane de lei și un termn de execuție de 31 de luni din care 3 luni, achiziția terenului, 9 luni proiectare și 19 luni execuția.

Obiect 10 – str. Câmpul Pâinii – intersecție str. Turnu Roșu, km 3+334 – 3+857.

Lungime de 847 de metri liniari, o investiție de peste 84,7 milioane de lei și un termen de realizare a investiției de 24 de luni din care 3 luni, procesul de obținere a terenurilor , 6 luni proiectare și 15 luni execuția.

Culoarul de mobilitate Nord (Podul Oașului-Răsăritului și străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – Pod Ira) propus în Cluj-Napoca de-a lungul căii ferate prin PUG-ul orașului va fi dezvoltat ca o nouă arteră de circulație cu 4 benzi în așa fel încât să se integreze corect în rețeua urbană de mobilitate dar și la cea de transport public, velo și pietonal. Prin proiect se propune izolarea tranșantă a căii ferate față de traversări dar și la nivel de zgomot. Ca să poată fi realizat, noul culoar va presupune exproprieri, inclusiv a unor construcții. Va aduce însă amenajări și echipare adecvată, copaci, noi locuri de parcare sau trasee pietonale și velo pe direcția N-S prin subtraversarea căii ferate.

Biroul Mossfern și NV Construct s-au ocupat de studii și au  prezenta în detaliu și conceptul de dezvoltare al acestui nou coridor de mobilitate propus în Cluj-Napoca încă din luna mai 2022.

Investițiie de pe acest coridor de mobilitate au fost asumate și de investitori imobiliari care au proiecte în zonă.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate