Închide

Parkingul subteran al Primăriei din centru și concetățeanul

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - nov. 09, 2019 1 398

Proiectul parkingului subteran din centrul Clujului despre care Boc spune că l-a văzut de mult prea multe ori fără rezultat,  a fost readus în atenția Comisiei de Urbanism. Proiectanții de la Spiri Com au adus două scenarii de costuri tocmai pentru ca Primăria să se decidă dacă face parking clasic sau dacă merge pe o variantă automată. Nici de această dată primarul Emil Boc nu s-a arătat mulțumit.

La o prezentare anterioară la urbanism, arhitecta Andreea Vasilca de la Spiri Com, cei care au câștigat proiectul, a venit cu trei variante la Comisia de Urbanism pentru parcarea subterană din Piața Cipariu, despre care a spus că diferă în ceea ce privește realizarea accesului. Varianta pe care a recomandat-o Primăriei a fost cea care a primit aviz negativ chiar de la Comisia de Circulație, cu intrare din zona Milton Lehrer-Piața Cipariu și cu ieșire spre Calea Turzii. Tot atunci, primarul Boc s-a arătat exasperat de discuțiile și prezentările avute deja pentru acest proiect pentru că le-a cerut proiectanților să-i facă în locul parcării cu barieră din Piața Cipariu un parking subteran ca în centrul Vienei, unde spune că a fost și a parcat pentru 4 euro pe oră iar lucrurile funcționează.

La ședința Comisiei de Urbanism din noiembrie, arhitectul șef al municipiului Daniel Pop a anunțat că s-a decis să se accepte și un acces dinspre Piața Cipariu în viitorul parking dar și că, chestiunea legată de explanada care se va pune deasupra obiectivului nu a fost lămurită și va merge la o ședință la comisia de etică care va stabili cum va arăta. Arhitecta Andreea Vasilca de la Spiri Com  i-a indicat că a cerut oferte pentru un parking automat și că a primit două, una cu tehnologie germană și cealaltă cu tehnologie chineză, chiar aplicată și la un alt parking din Cluj și oferită de „un concetățean de-al dumneavoastră”.

Parkingul în varianta automată urmează să aibă 4 niveluri subterane, acces automatizat de la subsolul 1, 320 de locuri de parcare și presupune costuri estimative de 52.000 de euro/loc de parcare cu tehnologie germană și 25.000 de euro/loc parcare cu tehnologia chineză oferită de numitul concetățean. În varianta clasică subterană se poate face un parking pe trei niveluri de 120 de locuri cu 68.950 de euro/loc de parcare.

Din nou, Boc s-a arătat ofensat de introducerea în discuție a concetățeanului. Primarul a întrebat cine e concetățeanul și a mai ținut să spună că pe ei nu îi interesează de concetățeni, mai ales că Primăria va face o licitație. Concetățeanul era Doru Stoica, fost consilier local PNL, care a făcut parcarea subterană de la Spitalul privat Monza, din vecinătatea Primăriei, după cum a subliniat arhitecta de la Spiri Com.

Arhitectul Voicu Bozac din comisie a ținut să spună că astfel de discuții trebuie să aibă în spate planșe pe care cei din comisie să le discute, mai ales că ședința în cauză e a unei comisii tehnice și nu a uneia unde se povestesc soluții. Vasilca a spus că ar avea o planșă agreată și cu concetățeanul cu parkingul automat, dar încă nu a scos-o în format PDF.

Arhitectul șef al municipiului le-a semnalat membrilor că parkingul subteran e în pământ și că orașul e interesat de ceea ce este deasupra parcării.

În discuție a intervenit și directorul tehnic al Primăriei, Virgil Poruțiu, prezent la ședință. Poruțiu i-a transmis comisiei că Primăria construiește parkinguri combinate (sub și supraterane) pe strada Primăverii cu 20.500 de euro/loc de parcare.

Boc s-a arătat și mai contrariat că nu înțelege ce vrea să spună directorul tehnic. „Adică ce vrei să spui cu asta? Noi nu avem acum nimic similar la ce să ne raportăm. De la prognoză la realizare este diferență mare, știm cu toții asta. Dacă la Monza există, e mic. Unul similar să îmi aduceți. Nu se fundamentează o decizie pe discuția cu un concetățean, ci pe lucruri realizate. Nu pe povești”, a cerut primarul.

În final, arhitecții din Comisie au convenit să nu blocheze din nou proiectul și să se raporteze la un parking subteran cu 3-4 nivele, luând în calcul aria construibilă la nivelul terenului. Un alt arhitect din comisie a semnalat că astfel de parcări au nevoie de două ieșiri și de două intrări, mai ales pentru situații de urgență.

Vezi și: Cum se ciorovăiește Primăria pentru un parking subteran în centrul orașului

Parkingul de la Spitalul privat Monza din Cluj e automatizat și are 14 locuri de parcare.

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Un comentariu

  1. Bună ziua,
    Va multumim pentru stirea publicată!
    Sistemul de parcare automatizat propus de Sky Park Systems este utilizat în Europa și în întreaga lume de mai bine de zeci de ani, sub diferite forme de complexitate, corelate cu tehnologia existenta in perioadele de timp la care ne raportăm.
    Va trebui ca in Romania sa spargem barierele conservatorismului.
    Se observă clar, ca pretul propus de noi este unul competitiv. Ce ar mai fi de spus în alegerea unei astfel de parcări? Teama ca ce …?
    Fără asumare … nu va exista progres!
    Multumim !

    Ing. Cristian Voitic
    Director Dezvoltare
    Sky Park Systems
    Soluții Complete de Parcari

Scrie un comentariu

Articole similare