Închide

Oficial: podul Traian va fi redat traficului abia după luna iunie

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 04, 2017 0 1141

Oficialii primăriei au anunțat recent că podul Traian la care se lucrează de peste 8 luni pe un contract adjudecat cu un termen de execuție de 6 luni va fi gata în 1 iunie. Acum, aceeași oficiali au spus că, de fapt, termenul a fost avansat pentru a „pune presiune pe constructori” și că, chiar dacă fizic lucrările se vor încheia în iunie, podul nu va fi folosit pentru că are nevoie de o perioadă de cel puțin 21 de zile pentru „a se așeza”.

Cât despre termenul de contract, oficiali ai primăriei spun că cele 6 luni calculate de proiectanți pentru finalizarea lucrărilor și asumate în documentația de licitație, apoi de către firma câștigătoare, sunt efectiv luni de lucru. Ori, în cazul lucrărilor de construcție a podului Traian au fost luni de iarnă în care nu s-a putut lucra.

Închiderea circulației din zona podului Traian a dat peste cap traficul din Cluj. De redeschiderea circulației pe pod depinde și un alt proiect anunțat de primărie pentru a-i încuraja pe clujeni să utilizeze mijloacele de transport în comun – crearea de benzi dedicate pe ruta Bulevardul 21 Decembrie 1989 – Memorandumului.

„Șantierul a început efectiv în luna septembrie 2016, când s-au încheiat evenimentele din oraș și nu în august când s-a anunțat. Lucrările s-au derulat cu perioade de întrerupere având în vedere lunile de iarnă. Undeva în aprilie ar fi fost termenul de finalizare dacă se lucra în toată perioada 2016-2017. Însă acest lucru n-a fost posibil. Noi am fixat acest termen de 1 iunie pentru finalizarea lucrărilor la podul Traian ca să punem un fel de presiune pe constructori. Chiar dacă podul se finalizează, tot nu se va putea circula pe el. Dacă, după turnarea stratului final de asfalt s-ar da drumul circulației și obiectivul ar fi tranzitat de mijloacele de transport în comun, atunci s-ar produce vibrații care ar afecta podul. Riscăm ca, în timp, acesta să se rupă din nou. Dacă vrem să avem un pod pentru 100 de ani, atunci este nevoie să respectăm toți pașii. Undeva la 21 de zile trebuie să stea în conservare podul după ce vor fi încheiate lucrările”, a declarat pentru Actualdecluj.ro viceprimarul Dan Tarcea.

Oficialul a adăugat că, potrivit datelor sale, podul va fi circulabil undeva în vara anului, în luna iulie. „Exclus să fie circulabil abia fin luna septembrie”, a spus Tarcea. Cât despre eventuale penalități aplicate celor de la Diferit pentru că nu se respectă termenul de contract – cele 6 luni – nu se ia în calcul această variantă. Tarcea a menționat că cei de la Diferit au lucrat foarte bine și au avertizat primăria asupra tuturor ricurilor dacă se urgentează anumite faze de lucrări. „Au făcut tot ce au putut. Au fost și perioade în care nu s-a putut lucra din cauza vremii. Nu se pune problema unor penalități”, a mai adăugat oficialul.

Primarul Emil Boc spunea, la finalul lunii aprilie, că partea complicată a lucrărilor la podul Traian a trecut (aducerea grinzilor, montarea lor) dar și că acestea au intrat în linie dreaptă. Boc a mai spus că următorii pași implică armare, cofrare, hidroizolație placă, turnare asfalt, relocare utilități gaz curent, montare stâlpi ai Companiei de Transport Local, strat final asfalt.

DETALII: VIDEO Cum merge șantierul la podul Traian

În 4 mai, primarul s-a arătat optimist, însă nu a mai avansat termenul de 1 iunie pentru finalizarea lucrărilor. Prezent la Napoca fm, primarul Emil Boc a vorbit acum chiar de o prelungire a termenul contractual ca o măsură pe care administrația ar trebui să o accepte dacă dorește să aibă un pod făcut ca la carte. „Conform unui termen prevăzut în contract, fără să ne uităm la toate condiţionalităţile legate de vreme, au fost şi probleme cu vremea, era termenul în jur de 1 iunie, eu sper ca firma ne va da graficul încât să fie gata. Este exclus ca lucrările să fie gata în toamnă. Sunt convins că va fi gata podul în iunie. Dacă firma Diferit nu are justificare, poate fi penalizată”, a mai declarat edilul.

Primăria se tot chinuiește să facă podul din 2013

O parte din trotuarul podului din zona străzii Traian s-a surpat în 2013 iar de atunci primăria clujeană face demersuri pentru modernizarea obiectivului. În primăvara lui 2014, primaraul Emil Boc a prezentat o variantă privind modul în care va arăta podului, proiectul aparținând Expert Proiect 2002. Designul pentru acesta este unul clasic, cu zona pietonală și piste de biciclete principala condiție a primăriei fiind ca noul pod să fie stabil și să facă față traficului auto din centrul orașului. Potrivit proiectului, podul va fi construit de la zero, va avea la final circa 32 de metri, două benzi pe sens, trotuare și bandă pentru biciclete de 1,6 metri. Termenul de execuție a lucrării este de aproximativ 6 luni.

Lucrările de refacere a podului Traian din centrului orașului au fost estimate de primărie la peste 6,7 milioane lei. Licitația a fost programată în 20 iunie 2014 iar criteriul de adjudecare a fost prețul cel mai scăzut. La procedură au participat patru ofertanți, adică, în ordinea ofertelor: Dacia Faber cu subcontractant Modern Bau (controlată de familia Buzoianu) și cu terț susținător Recon (cel mai mic preț, peste 5,4 milioane lei), Doralex (peste 5,8 milioane lei), Diferit (peste 5.976.000 lei) și ARL (peste 5.994.000 lei). Contractul a fost atribuit abia în martie 2015 către firma Doralex, oferta aflată pe primul loc ca cel mai mic preț fiind descalificată. 

Licitația a fost atribuită inițial unei firme cu o ofertă neconformă. Lucrările n-au început decât în 2016

Diferit a reușit, după contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor să întoarcă rezultatul procedurii, demonstrând că Doralex a avut o ofertă neconformă. În aprilie 2015. În mai, primăria a adjudecat contractul către Diferit. Cu termen de execuție 6 luni și o valoare de peste 5,9 milioane lei.

Lucrările au început abia în august 2016. Primăria a motivat că șantierul n-a putut debuta mai repede întrucât în oraș erau deja în lucru șantiere pe artere din centru și o eventuală închidere a podului ar fi adus doar probleme traficului din Cluj.

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare