Închide

Oficial CNAIR: 45 de muncitori pe șantierul autostrăzii Sibiu-Făgăraș, tronsonul 3, de aproape 18 kilometri

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - ian. 31, 2025 0 114

Pe șantierul tronsonului 3 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș sunt mobilizați 45 de muncitori și 32 de utilaje, arată oficialii CNAIR, ca explicații la un video postat în mediul online de pe șantierul acestui tronson.
Pe acesta lucrează constructorul turc MAKYOL İNSAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM SİRKETİ.
„Construcoturl este mobilizat cu 45 de muncitori și 32 utilaje pe șantierul unde a început construcția sectorului de autostradă dintre Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B). Pe traseul cu o lungime de 17,61 km, care include construcția a 27 de structuri, constructorii lucrează acum la:
– structuri și podețe
– realizare drumuri tehnologice
Construcția acestui lot trebuie trebuie finalizată în 36 de luni”, arată oficialii CNAIR.

Autostrada Sibiu – Făgăraș (68,04 km) este compusă din 4 tronsoane:
– Tronsonul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) (14,25 km.)
– Tronsonul 2 Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) (19,92 km.)
– Tronsonul 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km.)
– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km.) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km.)
Anul acesta, Asociația Pro infrastructură semnala că, pe cealaltă parte, la Secţiunea 2 Cornetu-Boiţa a autostrăzii Sibiu-Piteşti, cel mai dificil şi cel mai spectaculos lot, în lungime de 31,33 kilometri, e „dezamăgitor” modul în care o asociere turcă lucrează. Potrivit asociaţiei, până acum a fost autorizat „doar un ciot de doi kilometri fix în capătul de la Boiţa, zona cea mai uşoară a lotului, unde se „munceşte” la un singur viaduct, iar „jumătate din timp forezele mai mult stau”.

„Un comunicat pe an despre Mapa, arhisuficient. Pe 7 ianuarie 2024 ne întrebam dacă pe Secţiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti începem şi cu sapa, nu doar cu… Mapa. A trecut un an şi nu vedem niciun rezultat cu adevărat notabil, nici în teren, nici în birou. Cei 31,33 kilometri în valoare de 4,25 miliarde lei plus TVA pentru o autostradă trasă prin peisaje ca-n Alpi, cu 7 tuneluri şi vreo 50 de poduri şi viaducte, au fost semnaţi cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 şi au ordin de începere din 01.07.2022 cu 18 luni proiectare plus 50 de execuţie”, semnala Asociaţia Pro Infrastructura.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare