Închide

Ofertant la licitație pentru supervizare lucrărilor la Metroul din Cluj. Compania Egis, singura interesată de contractul de consultanță de 211 milioane lei

ActualitateAdministrație by Actual de Cluj - iun. 12, 2023 0 283

Egis a depus singura ofertă la contractul pentru supervizarea metroului din Cluj Napoca, cel mai mare contract semnat în Transporturi de până acum. Primăria Cluj Napoca a lansat a treia licitație pentru consultanță în aprilie 2023, după două încercări ratate, a arătat economedia.ro.

Contractul de aproape 9 miliarde lei care a fost semnat cu Gulermak (Turcia) este cea mai mare investiție din Transporturi (ca valoare peste Lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania), iar contractul de supervizare, cel mai scump de până acum. Doar cele șase loturi ale Magistralei CFR Craiova – Caransebeș depășesc împreună 10 miliarde lei, dar licitate separat. Prima licitație avea o valoare de 125 milioane lei, a doua, anulată pe 28 februarie 2023, între 125 și 140 milioane lei, iar ultima procedură, a treia, o valoare fixă de 211 milioane lei.

„Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferente obiectivului de investitii: „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE LUCRĂRI DE INFRASTRUCTURĂ (STRUCTURĂ DE REZISTENȚĂ, CALE DE RULARE, FINISAJE, SISTEME DE INSTALAȚII), AUTOMATIZARE TRAFIC, RACORDARE ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ AFERENTE OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA – ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ: MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN, INCLUSIV LEGĂTURA DINTRE ACESTEA. COMPONENTA 1. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ” conform cerintelor caietului de sarcini anexat. Valoarea estimata totala a acestor servicii este de 211.576.745,66 lei fara TVA”, arată procedura din SEAP.

Potrivit Primăriei Cluj, prețul ofertei reprezintă 40% din punctajul ofertei, iar experiența tehnică 60 %.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu