O nouă amânare, până la finalul lunii octombrie, pentru desemnarea câștigătorului pe „lotul Meseș”, cel mai scump lot de autostradă din România, de pe Autostrada Transilvania
EconomieTop News by Actual de Cluj - oct. 15, 2024 0 173

Compania de Drumuri a amânat încă o dată, pentru a șasea oară, desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, deși purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, spunea că vrea ca evaluarea să se încheie maximum până în 15 octombrie. Noul termen este data de 31 octombrie.
Compania de Drumuri avea marți, 15 octombrie, termen pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Evaluarea pe acest lot durează deja de mai bine de un an și au fost cinci amânări succesive. La termenul de azi, CNAIR urma să anunțe – în sfârșit – câștigătorul. Însă specialiștii spun că a apărut problema finanțării, în contextul în care Programul Transport este supracontractat, arată economedia.ro.
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de trei kilometri prin Meseș a fost lansată pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experiență la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen. Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB. Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa în asociere cu Cengiz a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.
Singurul lot necontractat dintre Târgu Mureș și Oradea-Borș II – pe lângă viaductele Topa Mică și Nădășelu – are o lungime de 41 km. cu aproximativ trei kilometri lungimea tunelului Meseș și o valoare de aproximativ 7,5 miliarde de lei. Este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră pe care CNAIR l-a lansat în licitație și cel mai mare contract din istoria Ministerului Transporturilor.
Citește și: