Închide

Numărul cărților electronice de identitate emise în Cluj ajunge la de 30.000, dintre care două treimi în Cluj-Napoca, în proiectul-pilot început în Cluj în 2021 și care urma să se extindă la nivel național, ceea ce nu s-a mai întâmplat

Administrație by Actual de Cluj - ian. 22, 2025 0 124

Numărul cărților electronice de identitate emise în Cluj ajunge la de 30.000, dintre care două treimi în Cluj-Napoca, în proiectul-pilot început în Cluj în 2021 și care urma să se extindă la nivel național, ceea ce nu s-a mai întâmplat.

Astfel, un număr de de 29.937 de cărți electronice de identitate au fost emise, în total, la nivelul județului Cluj, începând din data de 2 august 2021 și până în 31 decembrie 2024. Dintre acestea, 19.950 de acte au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. DJEP Cluj a reușit eliberarea, din 2 august 2022, dată la care a fost inclusă în acest proiect pilot, a aproape zece mii, mai exact 9.987 de cărți electronice de identitate.

În cursul anului trecut la nivelul județului Cluj au fost emise în total 12.968 de cărți electronice de identitate.

Pentru a se programa pentru eliberarea unei cărți electronice de identitate, clujenii se pot înscrie online, după care se deplasează personal la sediul DJEP Cluj din Cluj-Napoca de pe strada Aviator Bădescu 7-9, unde li se vor prelua datele biometrice și vor depune dovada achitării contravalorii actului de identitate, precum și celelalte documente prevăzute de lege. Cartea electronică de identitate aflată în uz are dimensiunea unui card bancar și păstrează în memoria electronică fotografia titularului, două amprente digitale, un certificat digital și toate datele care sunt tipărite pe aceasta.

Proiectul pilot privind cartea electronică de identitate a fost lansat la Cluj în 2 august 2021, moment la care autoritățile au spus că această perioadă de teste va dura 6 luni, urmând ca ulterior, până la finele anului 2022, toate serviciile de evidență a populației din țară să poată emite aceste carduri.

Cei care optează pentru acest format trebuie să știe că noul document va înlocui cartea de identitate aflată în circulație din 1997 în mod treptat, până în august 2031. Cartea electronică de identitate este recunoscută în străinătate și facilitează accesul la servicii publice prin preluarea funcționalității cardului de sănătate și implementarea unor servicii electronice de administrație publică. Poate fi solicitată de către părinți sau tutori încă de la nașterea copilului. Astfel, documentul va înlocui și certificatul de naștere. Totodată, aceasta conține elemente suplimentare de siguranță.

Citește și:

De ce noile buletine cu cip au rămas tot la stadiul de proiect? Ce „dificultăți tehnice” invocă autoritățile

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare