Noua soluție pentru podul Garibaldi: demolare, urmată de costruirea unui nou pod/Circulația va fi închisă pe perioada lucrărilor, timp de mai multe luni/Se estimează zăcăminte de sare care ar putea prelungi durata șantierului
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 10, 2024 0 385
Potrivit proiectanților, scenariul recomandat implică construirea unui nou pod pe amplasamentul podului actual, propus spre demolare.
Investiția pentru construirea unui nou pod se ridică la 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA – lucrări de construcţii-montaj. Durata de realizare a investiţiei este de 10 luni, din care 6 luni sunt prevăzute pentru realizarea lucrărilor propriu-zise. Finanţarea investiţiei va fi făcută din fonduri de la bugetul local şi alte surse constituite conform legii.
Cibsilierii locali urmează să dezbată un proiect de hotărâre pentru legitimarea investiție la ședința din 15 aprilie.
Circulația pe pod va fi întreruptă pe perioada execuției noului pod, deoarece se vor executa lucrări de demolare completă a podului existent, se arată în documentația consultată. Un alt aspect care ridică îngrijorări este mențiunea că în zona studiată ar putea exista zăcăminte de sare. O asemenea descoperire ar putea prelungi durata lucrărilor și ar putea crește valoarea investiției, așa cum s-a întâmplat în cazul Podului Porțelanului. „Este de menţionat că în zonă este posibilă apariţia nevelelor de sare!”, se arată în studiul geotehnic.
Documentația mai arată că, din punct de vedere al stării actuale, Podul Garibaldi se încadrează în starea tehnică V — STARE CRITICĂ. Podul a fost construit în anii 1960-1962 de către Întreprinderea de Construcţii Căi Ferate Cluj. De la data execuţiei podului, nu s-au realizat reparaţii capitale sau lucrări de întreţinere, realizându-se doar vopsirea parapetelor pietonale şi lucrări de refacere a căii pe pod. „Acest lucru reprezintă şi principala deficiență a podului”, se mai arată în documentație.
Podul nou construit ar urma să aibă următoarele caracteristici:
– 2 benzi de circulaţie auto de 3 m şi 2 benzi de circulaţie de 3,50 m (cele marginale);
– 2 zone pentru parapet rutier de 0.45 m fiecare;
– 2 piste pentru biciclişti de 1.5 m fiecare;
– 2 trotuare pietonale de 2.25 m fiecare;
– 2 zone pentru parapet pietonal de 0.3 m fiecare;
De asemenea, vor fi amenajate străzile Uzinei Electrice și Giuseppe Garibladi pe o lungime totală de 250 m. Un arbore se va transplanta și se vor planta 21 de arbori, din care 15 vor avea grătar metalic. Traseul proiectat va păstra pe cât posibil traseul existent.
Proiectul privind construirea unui nou Pod Garibaldi este complementar investiției primăriei prin care Piața 14 Iulie devine centru de cartier pentru Grigorescu, prin realizarea unei modernizări continue în zona specificată, mobilitatea urbană și amenajarea exterioară urbană fiind unitară ca rezultat.Amintim că municipalitatea are în vedere implementarea proiectului „Creșterea şi îmbunătăţirea spaţiului pietonal în zona urbană: P-ţa 14 iulie, str. Garibaldi, str. S. Toduţă, str. TI Grozăvescu, str, Milcov, str. Octavian Goga, str. G. Enescu”.
Proiectul propune reamenajare străzilor şi spaţiilor publice aferente proiectului în vederea remedierii disfuncţionalităţilor identificate, incluzând intervenţii de reorganizare spaţială, amplasare mobilier urban și iluminat public, plantare vegetaţie, utilizarea suprafețelor virane, extinderea spaţiilor pietonale, implementare a unor străzi rezidenţiale şi de asigurare a siguranţei în trafic. Proiectul dispune și de intervenţii de tip „smart city” precum staţii de încărcare vehicule electrice, Wi-Fi sau bănci cu încărcătoare USB.
sursa foto: Clubul de Cicloturism Napoca/Facebook