Închide

Noi tentative de fraudă, în Cluj a fost depusă o plângere după ce un clujean a fost abordat prin metoda ”spoofing” chiar de pe numărul de telefon veridic al unei bănci

Actualitate by Actual de Cluj - apr. 11, 2024 0 97

Noi tentative de fraudă, în Cluj a fost depusă o plângere după ce un clujean a fost abordat prin metoda ”spoofing” chiar de pe numărul de telefon veridic al unei bănci.

Astfel, ieri victima  a depus plângere și a relatat că a fost contactat telefonic de către un presupus reprezentant al unei bănci, spunându-i-se că i-a fost aprobat creditul de nevoi personale solicitat. Persoana vătămată a negat solicitarea unui astfel de credit, însă presupusul reprezentant al unității bancare i-a repetat ca cererea a fost aplicată online în 25 martie. Victima a negat efectuarea acelei cereri și a comunicat apelantului că se va adresa poliției, moment în care apelul a fost întrerupt de apelant. A sunat înapoi pe numărul respectiv și a fost pus în legătură cu un reprezentat veridic al băncii, care i-a comunicat că până în acel moment nu figurează în baza de date a unității bancare ca și client al băncii și ca este posibil să fie o tentativă de înșelăciune.

Cum se poate întâmpla ca cineva să fie sunat de escroci chiar de pe numărul veridic al băncii? Metodei îi spune ”spoofing” și implică contactarea telefonică de către persoane care se recomandă a fi din partea unor instituții bancare cu privire la anumite operațiuni financiare care se presupun a fi efectuate de către persoana contactată – de exemplu aprobarea creditului de nevoi personale sau plăti suspecte. Numărul folosit de către autori este chiar cel postat de către bănci, pentru contactarea lor, pe site-ul oficial. De asemenea, autorii cunosc și numele, prenumele și domiciliul persoanei vătămată și insista pe aprobarea creditelor bancare. În alte situații, apelurile sunt efectuate de pe numere de telefon asemănătoare cu cele ale unităților bancare, diferă doar o cifră sau două.

Pe lângă informarea despre un presupus credit de nevoi persoanele aprobat, apelantul poate pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție. Anchetatorii le atrag atenția clujenilor că băncile nu le vor cere niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS. ”De asemenea, trebuie să verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile”, transmit aceștia.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare