Închide

Încă un pas pentru podul auto nou promis de Primărie peste Someș în zona Fabricii de Zahăr

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 19, 2024 0 154

Demarează și procedura de expropriere în cazul noul pod care va fi construit  în locul unei pasarele pietonale peste Râul Someș din zona străzii Fabricii de Zahăr, Cluj-Napoca. Realizarea podului este estimată la peste 56 de milioane de lei (cu TVA), potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local în luna aprilie. Exproprierile sunt ]n valaore de peste 1,4 milioane lei, suprafața exproprită fiind de

 

La ultima ședință extraordinară a Consiliul Local din acest mandat, convocată în 22 octombrie, consilierii locali urmează să aprobe desclanșarea procedurii de expropriere pentru noul pod de pe Fabriici de Zahar. Potrivit acesteia, urmează să fie expropriată o suprafață de peste .

Proprietarii vor primii pentru terenul expropriat 1.470.150,92 lei.

„Pentru realizarea lucrărilor la obiectivul de investiție este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 1335 mp., împrejmuiri pe o lungime totală de 223.58 ml, aferente unui număr de trei (3) imobile proprietate privată. De asemenea, este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 21429 mp., aferentă unui număr de nouă (9) imobile, aflate în proprietatea publică a municipiului Cluj-Napoca și în proprietate publică a Statului Român în administrarea Administrației Naționale „Apele Române” prin Administrația Bazinală Someș-Tisa”, se arată în proiectul de hotărâre.

Vor fi expropriate societățile Consieta (platformă betonată de 1200 de metri pătrați plus împrejmuire de apropa 203 metri liniari), Hornbach (parcare asfalatată de 103 metri pătrați și 10 metri pătrați de trotuar) și Est Company Romimpex  (22 metri pătrați platformă pavată și fundație de gard de 20 de metri liniari).

Indicatorii tehnico-economici pentru proiectul podului au fost aprobați în ședința Consiliul Local din 15 aprilie. Potrivit studiului de fezabilitate, noul pod umează să aibă câte o bandă pe sens și presupune o investiție de peste 56 de milioane lei, cu TVA. Podul auto ar urma să aibă 78 de metri și câte o bandă pe sens.

Noul pod de pe strada Fabricii de Zahăr este situat pe tronsonul cuprins între strada Plevnei și Câmpina, la sud, și Bulevardul Muncii, la nord. Podul auto cu două benzi de circulație, trotuare, piste de biciclete și aliniament verde va fi realizat în locul pasarelei suspendate existente

Lungimea totală amenajată este de 769 ml, partea carosabilă va avea o lățime de 7 m. Lungimea trotuarelor și a pistelor de biciclete va fi de 769 m și vor fi amenajate 15 locuri de parcare. Suprafață totală a terenului amenajat este de 22.764 mp.

Principala argumentare a Primăriei pentru promovarea acestui proiect (inclus în bugetul pe 2023 pentru începerea studiilor) se leagă de nevoie prelungirii transportului public și a benzilor dedicate în zona cartierelor Bulgaria și Iris.

Realizarea studiilor necesare pentru un pod auto nou pe strada Fabricii de Zahăr a fost contractată de biroul de proiectare Costin și Vlad, cei care au descurcat situația podului Porțelanului, unde fusese descoperit un zăcământ de sare care a prelungit șantierul de construire a accestuia. Achiziția (cumpărarea directă) s-a făcut la valoarea de 270.000 de lei, sumă care acoperă: elaborare Documentație pentru avizarea lucrărilor de intervenție (D.A.L.I.); elaborare Documentație pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desființare (D.T.A.C./D.T.A.D.); elaborare Proiect tehnic și Detalii de execuție (P.T.+D.E.).

De parte de exproprieri s-a ocupat societatea Teaha și Fuzesi, cea care are contracte pe bandă rulantă cu Primăria Cluj.

Potrivit studiului de fezbaiitate predat în octombrie 2023, proiectanții au estimat investiția în realizarea podului la peste 47,7 milioane lei, fără TVA (peste  10 milioane de euro cu TVA).

El este neceesar, după cum au argumentat proiectanții pentru prioritizarea transportului public din Cluj-Napoca și degrevarea axei est vest, sufocată de trafic. În plus, proiectanții mai arată că zona unde este propus podul nu este încă supusă presiunii imobiliare, motiv pentru care Primăria poate „să creeze un cadru integrat pentru zonă”.

Oficialii Primăriei anunțau la începutul anului trecut că au în vedere mai multe proiecte pentru fluidizarea traficului din Cluj-Napoca, printre care acest pod nou în zona Fabricii de Zahăr dar și un pasaj rutier în zona Oașului.

 

sursă foto: cluj24.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu