Închide

Metroul din Cluj presupune o investiție de peste 13,7 miliarde de lei, cu TVA. Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru proiect

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - oct. 12, 2022 0 371

Guvernul a aprobat noii indicatori tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj  (,,Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”), după ajustarea costurilor inițiale, ca urmare a creșterilor prețurilor la energie și materiale de construcții.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de aprox. 13,7 miliarde de lei (peste 2,7 miliarde de euro), după cum informează Guvernul.

„Obiectivul de investiții prevede construcția unei linii de metrou ușor cu o lungime 21.03 km, cu 19 stații subterane și 1 depou suprateran. Amplasamentul este în Județul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca și Comuna Florești. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești.
Proiectul de investiții este cuprins în cadrul Componentei 4 (Transport sustenabil) din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – I4. Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în Cluj-Napoca. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează potrivit art. 13 alin. (1) lit. a) și art. 24 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR”, de la bugetul de stat în condițiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum și din alte surse legal constituite”, se arată în comunicatul Guvernul, după ședința din 12 octombrie în care s-au aprobat noii indicatori tehnico-economici pentru metroul din Cluj.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu