Mănășturenii de pe strada Primăverii au cerut mutarea stației de metrou care e la doar 2 metri de blocul lor/”Blocul stă pe o pernă de sare. Ne vom trezi că se va dărâma când se va săpa stația”
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 29, 2024 1 574

Mai mulți oameni din cel mai mare cartier al Clujului, Mănăștur, au cerut, la ultima ședință a Consiliul Local, cea din 28 mai, relocarea stației de metrou pentru care se va săpă la nici 2 metri de blocul de pe strada Primăverii nr.8. Președintele Asociației de locatari din imobilul de zece etaje unde locuiesc peste 300 de familii a arătat că deja, atunci când s-a construit parkingul Primăverii, s-a descoperit că blocul stă pe o pernă de sare, iar acum se face o stație de metrou la doi metri jumătate de fundația blocului.
Reprezentanții celor 336 de familii din blocul de pe str. Primăverii nr.8 au arătat în fața Consiliul Local, că stația e la doar 2m de blocul lor de 10 etaje, construit în 1977, și care deja prezintă probleme la fundație. Oamenii și-au exprimat îngrijorarea că săpăturile vor afecta fundația blocului, mai ales că imobilul stă pe o pernă de sare, descoperită în timpul lucrărilor la parkingul Primăverii și ținută la secret de Primărie.
“Noi suntem de la scara 7, blocul de pe Primăverii nr 8. Pe partea cealaltă ați făcut un parking care ne ia toată vizibilitatea. La parter nu mai e soare. Pe partea astalaltă se va întâmpla același lucru. Ce dorim noi? Noi nu suntem împotriva metroului. Am venit să colaborăm. Vă cerem să o mutați măcar la 12 metri de fundația blocului care e foarte slabă. Celelalte două ieșiri sunt la 25-30 de blocurile din zonă”, a arătat președintele uneia dintre asociațiile de locatari, prezent la Consiliul Local.
În imagini postate în mediul online, mănășturenii am marcat cu un țăruș locul unde se va săpa pentru stația de metrou din Mănăștur (foto Cover).
Cel care a răspuns oamenilor a fost viceprimarul Dan Tarcea. Primarul Emil Boc a plecat la începutul ședinței, după ce a prezentat proiectele finalizate și cele începute în ultima perioadă.
Dan Tarcea a arătat că stațiile nu sunt supraterane și nu vor arăta ca un parking, care să afecteze locuitorii din bloc. “Există în cadrul proiectului un expert care are obligația să expertizeze toate construcțiile de pe traseul metroului și să propună soluții de consolidare, acolo unde este cazul. Așa cum s-a făcut metrou la București, așa cum s-a făcut în alte orașe, așa se va face și la noi. 150 de foraje au fost făcute pe traseu. Nu se sapa la 2 metri de bloc”, a mai replicat viceprimarul.
La discuțiile din Consiliul Local au fost invitați și “domnii proiectanți” de la metrou. Aceștia au informat că există o legislație și o procedură care s-a respectat și se va respecta în continuare. Deja au avut loc 4-5 întâlniri cu expertul, s-au impus măsuri care se vor lua în așa fel încât să nu fie afectat în niciun fel blocul, au mai spus ei. Proiectanții au mai prezentat imagini de la Magistrala M4 de metrou din București la care se face o săpătură similară cu cea care se va face pe strada Primăverii, respectiva lucrare derulându-se la nici un metru de o clădire.
“Se vor folosi pereți mulați, se va turna întâi un perete de beton, apoi se va trece la săpătură deschisă. Sunt măsuri care se folosesc și se iau încă din anii 70 de când s-a lucrat la metroul din București. Dacă există posibilitatea să o mutăm, să analizați și această opțiune și să eliminăm îngrijorările oamenilor”, a încercat Tarcea să împace oamenii nemulțumiți.
Cu toate acestea, mănășturenii au spus că nu mai cred în promisiuni, arătând că încă din februarie au sesizat Primăriei situația și nu au primit niciun fel de răspuns. “Nu ascultați cetățeanul”, a adăugat Brașoveanu Virgil, președintele asociației de locatari. El a mai spus că există îngrijorări reale că se va dărâma blocul mai ales că el ar sta pe o pernă de sare, zăcământ descoperit odată cu lucrările la parkingul Primăverii. Alți locuitori din zonă au semnalat că va fi afectat accesul la Școala Ion Creangă dar și că deja vibrațiile de la linia de tramvai sunt resimțite.
De cealaltă parte, viceprimarul Dan Tarcea dar și proiectanții au arătat că nu au de ce să fie îngrijorați. Proiectanții au menționat că își vor asuma cu ștampilă soluțiile tehnice și vor răspunde pentru proiect dar și că vibrațiile stației de metrou, situată la 12 metri sub pământ fața de bloc nu se compară cu cele de la tramvai, având în vedere că este vorba de o cale de rulare modernă. “Știm că există sare, dar metroul se va face prin sare, prin mâl, prin rocă”, a mai completat Tarcea.
În cadrul discuțiilor, proiectanții au spus că nu poate fi vorba in această fază de mutarea stației la o altă distanță deoarece ar încurca întreg proiectul atât tehnic cât și în ceea ce privește costurile.
Un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
S-au deschis secțiile de votare, de la ora 07:00, în cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale / O majoritate de voturi îl va desemna președinte fie pe Nicușor Dan, fie pe George Simion
mai 18, 2025 0
-
Accident grav în Dej, cu 4 mașini implicate. O tânără de 18 ani, în stare gravă
mai 18, 2025 0
Ac in regim de urgenta…. Consultarea publicului ioc…. Votati boc in continuare