Închide

Lotul de autobuze noi pentru Cluj, mai tari ca cele din Capitală, întors din drum. Licitația trebuie reluată

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 24, 2017 0 1774

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a decis în 21 iunie să anuleze licitația Companiei de Transport Public din Cluj pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi Euro 6 atribuită către Mercedea Benz România. Aceasta după ce două firme, una din Turcia și alta din Polonia au contestat modul în care CTP a gestionat licitația și implicit refuzul acesteia de a prelungi perioada de depunere a ofertelor.

Compania de Transport a Primăriei Cluj a scos la licitație în luma martie un acord cadru pe 2 ani pentru cumpărarea a 50 de autobuze noi nearticulate, Acesta a fost evaluat la peste 49, 5 milioane de lei, cu mențiunea că toate contractele subsecvente vor fi atribuite trimestrial, valoarea celui mai mare contract subsecvent fiind de peste 24,7 milioane lei, echivalent a 25 de bucăți de autobuze. Costurile includeau și instruirea personalului.

Criterii de adjudecare vizau cel mai bun raport calitate preț.

sursa: SEAP

 

CTP Cluj-Napoca a adjudecat contractul de 11 milioane de euro pentru furnizarea celor50 de autobuze noi către Mercedes Benz România la finalul lunii mai în cadrul respectivei proceduri la care a primit trei oferte.

În afară de oferta câștigătoare au mai depus oferte Solaris din Polonia și BMC din Turcia, însă ofertele ambilor producători au fost descalificate. Au depus contestații KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ din Turcia și Solaris Bus Polonia care au reclamat faptul că CTP a refuzat să prelungească termenul de depunere a ofertelor la licitație, mai ales că în urma unor alte contestații s-au remediat deficiențe din documentația de licitație, pe parcursul procedurii.

Printr-odecizie din 21 iunie, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a adminis cele două plângeri și a dispus anularea licitației. „Admite contestațiile formulate de KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ și SOLARIS BUS & COACH SA în contradictoriu cu COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA SA. Anulează procedura de achiziție sectorială. Admite cererea de intervenție accesorie în sprijinul KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ depusă de SOLARIS BUS & COACH SA. Respinge cererea de intervenție accesorie în sprijinul autorității contractante depusă de MERCEDES-BENZ ROMANIA SRL în ceea ce privește contestațiile depuse de KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET AŞ și SOLARIS BUS & COACH SA. Prezenta decizie este obligatorie pentru părți. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în decizia CNSC.

Urmează ca CTP și Primăria să decidă dacă vor respecta decizia CNSC și vor relua licitația. Cel mai probabil această decizie se va lua după ce motivarea deciziei va ajunge la autoritățile locale clujene.

Autobuzele noi urmau să vină la Cluj până la sfîrșitul acestui an, iar restul până la finalul lunii ianuarie 2018. În noile condiții, orașul va putea avea autobuze noi nepoluante, cu noroc, din a doua jumătate a lui 2018. În prezent, parcul auto al CTP Cluj are 243 de autobuze, 98 de troleibuze, 29 de tramvaie şi 10 microbuze.

Autobuze Mercedes (Citaro) mai are și Regia de transport din Capitală însă cele care circulă în București sunt Euro 3. În plus, din cele 1000 de bucăți cumpărate de zece ani, jumătate nu sunt dodate cu instalații de aer condiționat ceea ce a generat critici de la călători și luări de poziție inclusiv din parte USR și a lui Nicușor Dan. În ultima perioada, o parte s-au mai dotat cu astfel de instalații, însă problemele rămân, dotarea autobuzelor din București cu sisteme de climatizare pesupunând câteva milioane bune de euro. RATB a testat în 2015 un autobuz Mercedes Citaro Euro 6 care a circulat prin Capitală.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.