Închide

Licitația pentru supervizarea Magitralei de Metrou din Cluj a fost reluată din nou, după câteva proceduri anulate. Contractul este acum estimat la 211 milioane lei

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 17, 2023 0 262

Primăria organizează licitații pentru contractul de supervizare a Magistralei de Metrou M 1 încă din 2022, fără a reuși să ducă la bun sfârșit procedura, aceasta fiind anulată de câteva ori. Deja și valoarea contractului a fost ajustatătă la fiecare nouă procedură. Acum, municipalitatea clujeană, asociată în proiectul metroului cu Primăria Florești, au lansat din nou licitația, contractul fiind estimat la peste 211 milioane lei. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este ziua de 23 mai.

Semnarea contractului de consultanță/ supervizare pentru cel mai mare proiect de infrastructură de transport de până acum este foarte importantă pentru derularea proiectului.

Primăria a desemnat deja o asocierea câștigătoare: Gulermak-Alstom-Arcada, contractul de 9 miliarde de lei urmând să fie semnat în următoarea perioadă, după cum au anunțat oficiali din Guvern și din cadrul municipalității clujene.

Serviciile de supervizare înseamnă, practic, consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție. Durata contractului de supervizare este de 156 de luni, iar spre deosebire de București unde Metrorex are departament feroviar specializat, Clujul nu dispune de o asemenea structură publică.

Prima licitaţie pentru contractul de supervizare a fost anulată pe 13 decembrie 2022, la contractul de 125 de milioane lei nefiind depusă nicio ofertă conformă. Pentru a doua încercare, Primăria Cluj-Napoca a suplimentat valoarea cu peste 15 milioane lei, de la 125 de milioane la 140 de milioane lei.

„Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferent obiectivului de investitii: „Proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție „tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – Etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid cluj: magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, conform caietului de sarcini – informaţii SEAP. Este cel mai mare contract pentru servicii de supervizare din domeniul transporturilor.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR. Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici

Nici un comentariu

Scrie un comentariu