Închide

Licitația pentru metroul Clujului a fost prelungită. Ofertele se depun în luna iunie

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 22, 2022 0 194

Primarul Emil Boc a anunțat că a fost prelungit termenul pentru depunerea ofertelor pentru proiectare și execuția magistralei de metro din Cluj. Licitația urma să aibă loc pe 9 mai, însă Boc a spus că licitația va avea loc acum la finalul lunii iunie, data limită de ofertare fiind prelungită cu 45 de zile.

„Am prelungit cu 45 de zile termenul de depunere a ofertelor pentru metrou la solicitarea mai multor competitori. Și asta tocmai pentru a asigura o transparență deplină. Cred că acuma termenul este 14 sau 15 iunie. Vrem să dăm posibilitatea tuturor să participe, dar nici să nu ieșim din grafic”, a declarat, la Ziua Live, Emil Boc.

Primarul a spus că prelungirea termenului de licitație a venit după ce firmele interesate să participe la procedură au cerut acest lucru.

„Noi am prelungit termenul la solicitarea competitorilor cu încă 45 de zile. Dar nici nu putem foarte mult să ieșim în decor pentru că suntem într-un grafic cu Uniunea Europeană. Termenul minim legal este de 30 de zile. Noi am pus din start două luni, adică 60 de zile, plus că am mai adăugat acum 45 de zile. Tocmai din dorința de avea cât mai mulți participanți și a fi o competiție cât mai mare pentru un asemenea proiect”, a arătat Boc.

Oficialii Primăriei au anunțat că 15 companii s-au interesat de licitația pentru proiectarea și execuția metroului din Cluj.

Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul mizează pe o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR.

Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren.

Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.

Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:

Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu