Închide

Jalon în PNRR : Ministerul Transporturilor prezintă Proiectul de Lege pentru montarea radarelor fixe pe rețeaua de Autostrăzi și Drumuri Naționale

Actualitate by Actual de Cluj - oct. 20, 2022 0 161

Ministerul Transporturilor și Poliția Rutieră vor instala un sistem electronic pentru monitorizarea circulației pe rețeaua de Autostrăzi, Drumuri Expres și Drumuri Naționale pe care o administrează CNAIR, intrarea în vigoare a legislației care permite înregistrarea contravențiilor cu radare fixe și aplicarea sancțiunilor fiind ,,jalon” în PNRR cu termen -limită decembrie 2022. România este singura țară din UE care nu dispune de camere cu funcție radar fixe și ultima țară în clasamentul siguranței rutiere, cu 93 de persoane decedate/un milion de locuitori. Strategia de Siguranță Rutieră prevede 500 de camere cu radare fixe și alte 300 de radare mobile, arată economedia.ro.

În acest context, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul de Lege pentru sistemul numit ,,e-SIGUR” ,,Sistemul integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, de interes național, complementar sistemelor inteligente de transport.” Radarele fixe vor fi montate pe rețeaua CNAIR și semnalizate cu panouri montate înainte cu 500 -1000 de metri pe Autostradă, 100-500 metri în afara localităților și 50-100 de metri în localitate. În expunerea de motive, se subliniază rolul preventiv al sistemelor de radar și se prezintă exemplul din Franța unde accidentele fatale şi cu vătămări au scăzut în vecinătatea camerelor de supraveghere între 40 şi 65%. Rata vitezei excesive (mai mult de 30 km/h peste limită) s-a redus de cinci ori. În primii trei ani, fatalităţile au scăzut în Franţa cu peste 30% – un rezultat fără precedent. Aceste scăderi semnificative nu se datorează în întregime punerii în aplicare a controlului automat al vitezei, însă se estimează că scăderea vitezei, în care controlul automat al vitezei a jucat rolul major, a contribuit în proporţie de aproximativ 75% la această scădere, arată datele MAI.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu