Închide

Încep lucrările pe cel mai aglomerat drum din România/S-a deschis șantierul pentru lărgirea DN1/E60, între Cluj-Napoca și amplasamentul Spitalului Regional de Urgență din Florești, pe 2 kilometri

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mai 24, 2024 0 3511

Șantierul Centurii Metropolitane pe un prim tronson de aproximativ 2 kilometri, între Nodul N din Cluj-Napoca și amplasamentrul Spitalului Regional de Urgență a fost deschis oficial. Antreprenor general al lucrării este Viarom Construct, în baza unui contract încheiat cu Primăria Cluj de peste 92 de milioane lei, fără TVA. Șantierul care presupune lărgirea drumului național la trei benzi pe sens ar urma să fie gata la finalul anului 2025, după cum a anunțat primarul Emil Boc.

 

Autoritățile locale din Cluj-Napoca și Florești au organizat o ceremonie simbolică pentru începerea lucrărilor la un prim tronson din Centura Metropolitană a Clujului, tronsonul gândit să ofere acces la viitorul Spital Regional de Urgență (la care organizarea de șantier și primele lucrări de pregătire au început săptămâna trecută).

„Este un tronson scrut, dar foarte important care face legătura modernă, pe trei benzi, între Florești și Cluj”, a spus la Cluj Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Oficialul a salutat parteneriatul încheiat cu autoritățile locale și a spus că deja, după modelul de la Cluj, unde Primăria din oraș și-a asumat să  implementeze proiectul centurii metropolitane, există și alte multe proiecte cu protocoale semnate deja în țară.

„La sfârșitul anului viitor va fi gata acest tronson, a arătat primarul Emil Boc. El a mai anunțat că în următoarele 30 de zile urmează să deschidem lucrările și la metrou.

„S-a depus mult efort, e greu să  transformi o viziune în betoane și asfalt. E soare în față și puțin vânt din spate, așa vom termina această lucrare”, a arătat și Harald Brown, directorul Viarom, antreprenorul general al lucrării.

Ce implică șantierul

Lucrările se vor derula de la  km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Floresti) cu extinderea la trei benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreapta a drumului (directie spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stanga a drumului (directia spre Floresti) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelata inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Pe intregul tronson urmează să se realizeze și un sistem de iluminat cu telegestiune și un sistem de canalizare pluvială.

La momentul derulării licitației, specialiștii implicați în proiect arătau că o importanță foarte mare se va da gestionării șantierului, în așa fel încât pe perioada derulării lucrărilor, să nu se aducă deservicii traficului din și înspre Florești, mai ales că este vorba despre un segement de drum despre care oficialii din Cluj-Napoca anunțau că este cel mai aglomerat din România, mai aglomerat ca șoseaua București/Otopeni.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare