Închide

Încă o achiziție gafată de primărie. CNSC anulează rezultatul licitație pentru refacerea podului Traian

ActualitateAdministrațieTop NewsUncategorized by Actual de Cluj - apr. 24, 2015 1 706

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a dat dreptate firmei Diferit, după ce aceasta a contestat adjudecare contractului pentru refacerea podului Traian din Cluj-Napoca în favoarea asocierii asocierii Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito pentru peste 5,8 milioane de lei. Diferit a susținut că oferta câștigătoare nu a respectat caietul de sarcini, iar CNSC a dispus anularea rezultatului licitației și a cerut primăriei să reevaluaze respectiva ofertă cu mențiunea că sub raportul a cel puțin trei elemente – garanția de participare, certificatul ISO și propunerea tehnico-financiară – aceasta nu respecta caietul de sarcini al procedurii.
Contractul pe refacerea din temelii a podului Traian din oraș, după în urmă cu doi ani acesta a început să se surpe, a fost atribui de primărie la finalul lunii martie către Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito la prețul de peste 5,8 milioane lei. Pe locul doi s-a clasat Diferit care a avut o ofertă financiară de 6,5 milioane lei. Alte două firme care au depus oferte la licitație, Dacia Faber SRL şi SC ARL Cluj, au fost descalificate deoarece nu respectau caitul de sarcini.

Diferit a contestat rezultatul procedurii pe motiv că oferta câștigătoare este neconformă, nu respectă caietul de sarcini și trebuia descalificată. Printr-o decizie din 20 martie, CNSC a admis contestația Diferit, a dispus anularea rezultatului licitației și a cerut primăriei să reevalueze oferta celor de la Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito.

Ce a contestat Diferit

traian1

traian2

traian3

Ce a concluzionat CNSC

traian4

traian5

 

traian6

În 2013, o parte din trotuarul podului din zona străzii Traian s-a surpat iar de atunci primăria clujeană face demersuri pentru modernizarea obiectivului. Reabilitarea podului a fost inclusă pe lista de investiții din 2014. Primarul Emil Boc a prezentat chiar primăvara trecută o variantă privind modul în care va arăta podului, proectul fiind realizat de Expert Proiect 2002: un design clasic, cu zona pietonală și piste de biciclete principala condiție a primăriei fiind ca noul pod să fie stabil și să facă față traficului auto din centrul orașului.Potrivit proiectului, podul urmează să fie construit de la zero, va avea la final circa 32 de metri, două benzi pe sens, trotuare și benadă pentru biciclete de 1,6 metri. Termenul de execuție a lucrării este de aproximativ 6 luni.

Un comentariu