În cinci proiecte prezentate ca inovatoare, elevii de la colegii tehnice din județul Cluj vor primi peste 1.000 de agende, 2.000 de caiete, 3.000 de pixuri și aproape 750.000 de stickere drept „kituri de practică” / Programul are finanțare de peste 12 milioane de lei, din care peste 230.000 de lei pentru produse de birotică, rechizite și papetărie
Educaţie by Actual de Cluj - dec. 15, 2024 0 58

Peste 1.200 de elevi din Cluj-Napoca, Dej și Câmpia Turzii, care urmează cursuri în sistem dual în domeniile profesional și tehnic vor participa la un program de stagii de practică în care vor primi „kituri de practică” ce conțin doar obiecte de papetărie, arată documentele pentru licitații publicate de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Cluj. Kiturile par potrivite pentru secolul trecut și nu reflectă nevoile reale ale elevilor sau cerințele moderne ale pieței muncii.
Proiectele care ar trebui să inoveze în educația profesională oferă, de fapt, așa-numite „kituri de practică” care nu reflectă nevoile reale ale elevilor sau cerințele moderne ale pieței muncii. Aceste kituri includ în principal materiale de papetărie uzuale, care nu justifică eticheta de „inovație” și nu reprezintă resurse educaționale utile în ateliere de practică, consideră edupedu.ro.
Kiturile includ agende, caiete, pixuri, radiere și stickere, obiecte care sunt departe de a îndeplini cerințele unui program de formare profesională. Doar „notițele autoadezive” sunt în total câte 5 bucăți pentru un singur elev, adică 575 file de stickere.
Singurul obiect care poate fi considerat cât de cât modern din kiturile respective este un stick de memorie de 64GB, dar la care puțini furnizori s-ar încadra, fiindcă cerința este să aibă carcasă metalică și să fie argintiu, deci niciun alt material/culoare nu sunt acceptate.
Mai mult, remarcăm că tabelul conține date tehnice excesiv de detaliate, cum ar fi caiete având „copertă plastic 230 microni” sau „banda corectoare de 8 metri,” care sugerează o licitație orientată mai degrabă către un furnizor anume decât către nevoile reale ale elevilor sau către echipamente și software-uri care să reflecte specificul industriilor în care elevii vor face practică.
De asemene, numele unuia dintre cele cinci programe, Laboratorul Verde, în care ar trebui să fie făcute „stagii de practică inovatoare pentru protecția mediului” apare în totală contradicție cu ceea ce are de gând inspectoratul să facă – să cumpere sute de agende, caiete, hârtii de birotică și pixuri.