Închide

Harta exceselor la parcarea ilegală

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - iul. 02, 2015 1 876

Echipa care lucrează la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al orașului a indedificat o primă problemă – se parchează ilegal excesiv, nu doar în centru ci și în cartiere. Anul acesta PMUD ar trebuie să fie gata și să aducă un set de măduri pe termen scurt și lung care, odată implementate, ar trebuie să satisfacă nevoile de mobilitate ale oamenilor odată cu creșterea calității vieții acestora.

Capitolul parcări din Cluj- Napoca deja analizat de echipa internețională care lucrează în cadrul unui proict cu finanțare europeană la PMUD Cluj-Napoca a pus pe tapet primele concluzii. În oraș sunt locuri insuficiente pentru parcare pe termen scurt ceea ce înseamnă un impact negativ asupra accesibilității, valoare adaugată limitată a parcării pentru oraș și impact negativ asupra bugetului.

O altă problemă a orașului o constrituie parcarea ilegală excesivă, atât în centru cât și în cartiere, cu impac nagativ asupra calității vieții. De asemenea, s-a constatat că există și o slabă disciplină de plată a parcărililor care are impact negativ asupra bugetului orașului.

Potrivit analizei făcute de echipa PMUD, există două artere unde nu se parchează ilegal și mai multe artere unde peste 30% din mașini sunt parcare ilegal. Nu se parchează ilegal pe Șf. O Iosiv și pe Emanuel de Martonne. Se parchează ilegal între 1-15% pe artere ca D. Gherea, Iuliu Maniu, Baba Novac, Eroilor, I.C. Brătianu, Andrei Saguna, Savid Ferencz, Emil Zola, O. Petrovici, Daicoviciu, Marei Corvin sau S. Micu. Procente între 15 și 30% de mașini parcare ilegal se întâlnesc pe arterele B-dul 21 Decembrie, Bolyai Janos, H. Oberth, Kogălniceanu, Gal Gabor, Barițiu sau Emil Issac. Peste 30% din mașini se parchează nelegal pe Brassai Sanuel, în zona Pieței Muzeului sau Sindicatelor.

parcari-2

Parcarea ilegală în exces este o problemă și a cartierelor. Cele mai multe mașini parcate ilegal sunt în cartierul Mărăști (peste 2000 de vehicule). Pe locul doi este cartierul Zorilor unde se parchează aproximativ 1500 de mașini în locuri neautorizate. Pe locul trei este cartierul Mănăștur unde se parchează ilegal peste 1000 de mașini.

Plan de Mobilitate Urbană Durabilă va fi gata la finalul anului, potrivit anunțului făcut de Ministerul Dezvoltării Regionale, pentru Cluj-Napoca și pentru celelalte orașe polit de creștere din România. La final acesta va include o strategie pe termen lung și una pe tremen scurt pe care autoritățile locale trebuie să o implementeze pentru dezvoltarea viitoare a zonei urbane respective și, în acest context, pentru dezvoltarea viitoare a infrastructurii și serviciilor de mobilitate și transport personal si public.

Sursa imagini: PMUD Cluj-Napoca (gocj.ro)

Un comentariu

  1. Truisme…. chiar nu îmi dau seama ce ar putea să aducă nou un astfel de studiu? Nu e evident acest lucru, mergând la orice oră din zi și din noapte, cam în orice zonă din Cluj că se parchează ilegal? E chiar așa de relevant că e vorba de 10% sau de 15% din mașini?

    Ce lispește e o analiză a situației, și un plan de acțiune din partea factorilor de decizie (Comisia de sistematizare, poliția locală etc). Care plan de acțiune ar trebui să meargă pe două direcții:
    1. una stimulativă, prin care oamenii să aibă alternative ca să parcheze legal, respectiv să nu mai fie nevoiți ca să meargă cu mașina oriunde și oricând. Măsurile care ar intra aici ar fi identificarea de noi locuri de parcare, iar cea mai simplă ar fi cea din cartiere, unde TOATE străzile secundare trebuie să fie transformate în sensuri unice, cu parcări pe laturi. Sau stimularea transportului alternativ (cu bicicleta, cu transportul în comun).
    2. una coercitivă, prin care cei care nu parchează legal să fie și pedepsiți pentru asta. Din păcate aici stăm cel mai prost, deoarece poliția locală ori nu patrulează mai deloc, ori amenzile pe care le dau sunt contestate sau ajung să fie neplătite. Nu trebuie neapărat să fie măsuri de ridicare a mașinilor (care se pare că temporar nu se mai poate face), ci amendă și puncte de penalizare.

Scrie un comentariu