Firmele de casă și constructorul podului Centenarului din Oradea vor să facă un pod nou la Cluj
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 06, 2020 0 2051
Patru oferte a primit Primăria din Cluj pentru contractul de proiectare și execuție al podului nou dorit peste Someș pentru a face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului. De contract sunt interesate asocieri din care fac parte firme care au derulat contacte importante cu municipalitatea.
Valoarea contractului de proiectare și execuție al noului pod este estimată la peste 22,7 milioane lei, din care serviciile de proiectare sunt estimate la 718.000 lei și includ inclusiv asistența tehnică din partea proiectantului pe perioada derulării lucrărilor. Licitația a fost lansată în toamna lui 2019 iar la procedură s-au depus patru oferte. De contract este interesată firma Diferit care lucrează de ani buni cu Primăria și s-a ocupat și se ocupă și de modernizarea și reconstrucția altor poduri din oraș, dar și Antrepriza de Reparații și Lucrări din grupul austriac Strabag care, de asemenea, este client al municipalității. Au depus oferte și firma Freyrom, parte a grupului francez Vinci, firma care a lucrat cu Primăria Oradea și a făcut și podul Centenarului cu peste 3 milioane de euro, pod inaugurat anul trecut. Din Grupul Vinci face parte o altă societate care a lucrat cu Primăria Cluj, Viarom Construct, pe care presa a legat-o de numele fostului premier Victor Ponta. De asemenea, cel de-al patrulea ofertant al licitației, compania Dacia Faber, deținută de familia Chinde, a mai participat la alte licitații ale unor autorități din Transilvania alături de Viarom.
Despre podul Oașului-Răsăritului viceprimarul Dan Tarcea spunea că va face legătura între zona Gării şi Piaţa 1 Mai cu zona Mărăşti. „Va fi o nouă cale de circulaţie şi va descongestiona extrem de mult circulaţia din zonă. Ne dorim să prelungim şi drumul pe lângă calea ferată, să facem legătura cu podul care este de pe Fabricii, pentru că acel pod a fost proiectat acum 30-50 de ani când a fost construit cu bretele care să permită intrarea şi ieşirea de pe pod”, declara viceprimarul Dan Tarcea pentru postul public de radio în ziua lansării licitației pentru noul pod.
Licitația este în faza de evaluare calificare/tehnică.
Podul este gândit cu suprastructură metalică, va avea o lungime de 57,90 ml, o lățime de 26 ml, 2 piste de biciclete și 2 trotuare.
Podul se construiește deoarece legătura între zona industrială Clujana și Piața Gării se face peste poduri aflate la distanțe destul de mari, ajungându-se astfel la o intensitate a traficului mare pe artere rutiere care deservesc alte zone și așa aglomerate.
Cine a ofertat:
Nici un comentariu
Scrie un comentariu
Articole similare
-
Telenovelă în ciudatul caz de presupusă luare de mită cu țevi de ponton în Cluj, unde instanța de fond s-a pronunțat anul trecut, dar cazul a ajuns la Curtea de Apel Cluj, care ieri a dispus rejudecarea cazului
apr. 19, 2024 0
-
Numărul angajaților din Cluj depășește prima dată pragul de 283.000 de persoane, un record, crește cu peste cinci mii într-un an și cu 78.000 într-un deceniu
apr. 19, 2024 0