Închide

FaceBOC. Despre piața garajelor de cartier. Primarul: „Eu nu aș face o investiție pe termen mediu sau lung într-un garaj în oraș”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - mart. 15, 2016 0 7275

Într-o lună, a precizat  primarul, pe chatul cu cetățenii de pe Facebook, vor fi anunțate primele amplasamente cu garaje din cartiere unde se vor construi, fie parcări supraterane, fie subterane.

„E clar că la Cluj problema garajelor trebuie să treacă la un alt nivel. Acest lucru nu se va putea rezolva atâta timp cât proprietatea de sub garaje nu este stabilită. La asta lucrăm, astfel încât în momentul în care propunem desființarea, să venim cu soluția alternativă pentru modernizarea acestor zone de garaje. Să nu fim nevoiți sa retrocedăm vreun spațiu spațiu, pe parcurs. Drumul acesta (demolarea – n.red.) este clar cel al Clujului. Asta ține de rezolvarea juridică. În maxim o luna vom prezenta primele platforme de garaje care vor fi disponibile pentru a fi înlocuite cu parcări la sol, supraterane sau chiar subterane. Totul depinde de rezolvarea problemei proprietăților de sub garaje”, a spus primarul Emil Boc.

Primarul, întrebat fiind de un cetățean dacă să investească sau nu în cumpărarea unui garaj din cartierul Mănăștur, zona Moldoveanu, a avansat ideea că, pe teremen scurt investiția într-un garaj în municipiu este fezabilă doar pentru cei care au resuse financiare consistente.

„Aș avea reținere să fac investiții pentru cumpărarea de garaje în Cluj-Napoca. Nu aș face o investiție de acest fel pe termen mediu sau lung într-un garaj în municipiu dacă am resurse financiare limitate. Pe termen mediu și lung garajele de cartie vor fi înlocuite cu parcări la sol sau parkinguri etajate”, a completat Boc.

Pe site-urile de anunțuri gratuire, un garaj din beton, cu uși metalice, de exemplu în zona grădinii botanice din Cluj-Napoca se vinde cu 3500 de euro. O construcție similară din zona Între Lacuri, pe arterele Tucea-Dunării se vinde cu 2300 de euro. În cartierul Gherogheni se cere chiar 10.000 de euro pe un garaj de beton cu autorizație de construire. Pe strada Pasteur, prețul pentru un garaj de cărămidă și beton cerut de proprietar, pentru o construcție de 24 de mp este de 4500 de euro.
Pe C-tin Brâncuși, un graj din beton armat, racordat la curent se vinde chiar și cu 5000 de euro.
Pe un garaj de tablă din cartierul Grigorescu se cere suma de 2000 de euro. Tot un atfel de garaj din cartierul Gherogheni – zona Titulescu strada Muncitorilor se vinde cu 2400 de euro.
În cartierul Mănăștur prețul unui garaj de tablă de pe Calea Mănăștur, cu aturizație de construire, este de 3000 de euro.
Un garaj sub bloc pe strada Mereor pentru două mașini se vinde cu 10.900 de euro.
Se vând în oraș chiar și garaje (foto mai jos) pentru scutere sau biciclete cu 480 de lei:
garajel
Chiriile cerute de proprietari de garaje în Cluj-Napoca pornesc de la 20 de euro și depășesc 45 de euro.
În cartierul Zorilor în care locuiește și primarul Emil Boc, pe strada Gheroghe Dima, chiria lunară care se cere pentru un garaj este de maxim 200 de lei lunar. Iar proprietarii care l-au scos la mezat sunt încrezători că garajele vor dăinui, ba în plus te lasă să depozitezi ce vrei în garaj dacă ești dispus să-l închiriezi. „Domnule, au trecut 30 de ani de la Revolutie, nu s-o dărâmant niciunul. Ăsta-i cinstrit, legal, cu autorizatie, cum să mi-l dărâme? Și nici nu încurcă pe nimeni. Io plătesc taxă de teren la primărie pentru locul garajului”, a spus un proprietar care și-a scos la închiriat garajul.
Actualdecluj.ro a mai sunat proprietari care și-au scos la închiriat garajele, cu pretextul că dorim să depozităm mobilă în acestea. Atâta timp cât plătim chiria, nu e nicio problemă că nu ne punem mașina în garaje, putem să depozităm ce dorim – a fost concluzia. Oamenii sunt dispuși să coboare prețul de închiriere la 180 de lei/lună.
În 2009, în inventarul realizat de primărie prin poliţia locală, figurau peste 10.000 de garaje în cartierele clujene. Acestea aduceau venituri anuale de 900.000 de lei la bugetul local. În Cluj-Napoca există două tipuri de garaje. Edificate de primărie, aproape 4.900 (conform evidenţelor din 2009) şi peste 5800 de garaje amenajate pe cheltuiala deţinătorilor care au contracte de închiriere a domeniului public încheiate cu primăria. La aceste două categorii se adaugă şi garajele ilegale, fără autorizaţie, care urmau să fie inventariate de poliţiştii locali. Acest inventar nu a mai fost dat publicităţii până în prezent de primărie. Un impediment în calea demolării garajelor, pe lângă nemulţumirea deţinătorilor, este şi faptul că acestea sunt o sursă generatoare de venit la bugetul local. Cu toate aceste, administraţia locală a demolat mai multe garaje din oraş, înlocuindu-le cu parcări supraterane, iar deţinătorii au primit cu prioritate un abonament de parcare în noile parkinguri.
Sursa foto: Anti Garaje Cluj (Facebook)

Nici un comentariu

Scrie un comentariu