Închide

Lucrările executate de Bechtel trebuie refăcute. Licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borș se adjudecă luna aceasta

AdministrațieRecomandarea redacției by Cosmina Fernoaga - sept. 10, 2014 0 538

Pentru că au trecut doi ani de când compania americană Bechtel nu a mai lucrat pe șantierul Autostrăzii Transilvania, tot ceea ce s-a executat pe tronsonul Borș – Suplacu de Barcău e compromis aproape în totalitate, spun surse din cadrul CNADNR. Rambleurile trebuie refăcute dar nu numai, au atras atenția specialiștii, astfel că noul constructor care va fi angajat de CNADNR va avea sarcina să refacă lucrarea companiei Bechtel, iar statul să o plătească pentru a doua oară. În cazul în care Bechtel nu ar fi abandonat lucrarea pe acest tronson, drumul putea fi deschis circulației încă de acum doi ani, a arătat aceeași sursă. În loc să avem măcar această legătură finalizată, care să ne faciliteze conexiunea cu Europa, ne-am ales cu un șantier părăsit și plin de bălării. Asta în condițiile în care statul a mai plătit și 38 de milioane de euro pentru a scăpa de Bechtel, pe cale amiabilă. Tot statul s-a pricopsit și cu un contract de pază pentru acest șantier, în valoare de 1,5 milioane de euro (adjudecat de firma Napoca Security)

Inițial, costurile pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău – Borș (de 64,5 km) erau estimate la 250 de milioane de euro, iar dacă Bechtel ar fi rămas să lucreze, obiectivul putea fi realizat în maxim 6 luni. Acum lucrările sunt estimate la 450 de milioane de euro, iar ele vor putea fi finalizate în circa 2 ani. CNADNR urmează să finalizeze procedura de licitație pentru reatribuirea acestui contract de lucrări până la finele acestei luni, au precizat sursele Actuadecluj.ro. Dacă nu vor exista contestații, lucrările vor putea demara chiar de anul acesta, în funcție de bugetul de care dispune CNADNR.

Nu doar acest tronson trebuie refăcut, în urma companiei Bechtel. Podul de la Gilău este de asemenea o lucrare care a rămas nefinalizată și care va costa statul încă vreo 10 milioane de euro. Pentru ca tronsonul Câmpia Turzii – Gilău să fie legat de tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, mai rămân, de asemenea, de executat porțiunile Gilău – Nădășel (de 8 km), proiect adjudecat deja la licitație, dar și Nădășel – Mihăiești (18 km), pentru care se pregătește licitație în luna octombrie. În afara acestor mici tronsoane, mai rămâne de executat porțiunea dintre Mihăiești și Suplacu de Barcău (de 74 de Km) care va fi scoasă la licitație anul viitor.

Pentru tronsonul Câmpia Turzii – Mureș, se fac planuri în vederea accesării de fonduri europene. Liderii CNADNR împreună cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus, se întrunesc mâine, 11 septembrie, la Cluj pentru a dezbate programul de investiții în autostrăzi și drumuri.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Cosmina Fernoaga

Este redactorul-șef al site-ului actualdecluj.ro, din aprilie 2014. A fost reporter pentru cotidianul Ziua de Cluj din martie 2005 până în aprilie 2014 şi redactor la Realitatea FM Cluj din martie 2012, timp de un an. Lucrează în presă din iulie 2003, când a debutat la cotidianul "Bună ziua, Ardeal". A absolvit Facultatea de Teatru şi Televiziune a UBB Cluj în 2004 şi Facultatea de Drept a Universităţii „Dimitrie Cantemir” în 2012.

Articole similare