Închide

Emil Boc: Lucrările la pasajul cu girație peste DN1 în Florești încep în noiembrie-decembrie

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - sept. 25, 2024 0 3808

Șantierul de lărgire a DN1 a fost deschis în primăvara acestui an. Primarul Emil Boc a anunțat, într-o conferință de presă, că lucrările pe acest șantier sunt în derulare pentru partea care vizează mutarea utilităților și că în perioada noiembrie-decembrie va debuta și partea de realizare a pasajului denivelat din zona Spitalului Regional de Urgență, parte dinn acest șantier.Lucrările botezate „tronsonul 1 al centurii metropolitane” vizează extinderea la trei benzi pe sens a DN1, între Nodul N și amplasamentul Spitalului Regional de Urgență. Este borba despre un parcurs de circa 1,2 kilometri. O bandă va avea 3,25 metri și va fi destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție). Celelalte două benzi vor avea lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreapta a drumului (directie spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stanga a drumului (directia spre Floresti) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, de 58 de metri, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelata inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Pe intregul tronson urmează să se realizeze și un sistem de iluminat cu telegestiune și un sistem de canalizare pluvială.

Constructor este Viarom Construct/Electrogrup iar contractul este de peste 92 de milioane de lei.
Foto: simulări proiect/Emil Boc/Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu