Închide

Drumul expres Cluj-Dej ar putea avea un traseu final și o estimare de costuri cel mai devreme în 2026, dacă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va adjudeca anul acesta licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate care urmează să se anunțe pe SEAP

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 31, 2024 0 967

Documentația necesară atribuirii contractelor pentru elaborarea studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeș-Lugo și al studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj-Dej a fost transmisă de Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Realizarea acestor studii este estimată la aproape 2 ani de zile, după atribuirea licitațiilor, mai precis 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate.
„Prin construcția celor două sectoare de mare viteză avem în vedere:
– asigurarea accesului la rețeaua TEN-T de bază și la rețeaua extinsă, prin construcția coridoarelor de legătură națională;
– asigurarea unei rețele de transport rutier sigure și operaționale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere și la reducerea timpilor de călătorie;
– îmbunătățirea condițiilor pentru transportul de mărfuri,
– asigurarea spațiilor de parcare și de odihnă pentru participanții la trafic,
– asigurarea măsurilor de siguranță pentru transportatori, conform cerințelor UE”, a arătat conducerea CNAIR, într-o postare pe Facebook.
Potrivit directorului Cristian Pistol, contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate vor fi finanțate prin  Programul Transport (PT) 2021-2027.
„După validarea celor două documentații de atribuire vom publica Anunțurile de Participare la licitație și datele limită pentru depunerea ofertelor”, au mai informat oficialii CNAIR.
UPDATE: Deputații USR din Cluj au ironizat deja anunțul Companiei arătând că instituția a întârziat aproape trei ani înainte să reia licitația pentru acest sector de drum.
„Cu o mică, foarte mică întârziere de doar 2 ani și 7 luni, studiul de fezabilitate pentru 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐞𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐂𝐥𝐮𝐣-𝐃𝐞𝐣 a fost din nou scos la licitație”, a artat deputatul Viorel Băltărețu.
O lictație similară pentru drumul expres Cluj-Dej anunța în iunie 2021 o licitație similară. „Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră. Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu. Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului. Planul este ca drumul expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej”, anunța Cătălin Drulă, pe atunci mistru al Transporturilor, citat de hotnews.ro.
În 26 ianuarie 2023, CNAIR a semnat 2 contracte având ca obiect Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru „Drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 1 Baia Mare – Dej și Lot 2 Dej – Bistrița”, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv Asocierea S.C. QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA S.R.L. – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L
Sursă foto: Cristian Pistol/Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare