Daniel David: Profesorii nu pot să facă față și învățământului obișnuit și să se ocupe serios de copiii cu cerințe educaționale speciale prin resursele pe care le au acum la dispoziție / Plângerile și comentariile sunt justificate
Educaţie by Actual de Cluj - mai 02, 2025 0 72

„Profesorii nu pot să facă față și învățământului obișnuit și să se ocupe serios de copiii cu cerințe educaționale speciale prin resursele pe care le au acum la dispoziție. Acolo ai nevoie de profesor de sprijin, de persoane de suport de diverse tipuri. Degeaba vrei să faci integrare, fără să pui la bătaie resursă și fără să faci testare adecvată”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la Conferința Educațională V.R.E.M, de pe 29 aprilie. Acesta a răspuns la o întrebare referitoare la soluțiile pentru a putea integra copiii și tinerii cu cerințe educaționale speciale în învățământ.
”Atâtea plângeri și comentarii am primit și din această zonă și mergând, discutând, am înțeles că de cele mai multe ori sunt justificate”, a spus Daniel David, arată edupedu.ro.
„În lege, cadrul general e ok, doar că implementarea va trebui regândită, cu conținuturi adecvate și cu resurse adecvate. Dacă facem ca formă fără fond, îi afectăm și pe copiii cu cerințe de educaționale speciale, îi afectăm și pe profesorii și pe ceilalți copii din sala de clasă”, a susținut ministrul.
Declarațiile ministrului Daniel David despre integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale
Întrebare: De-a lungul timpului am asistat la oameni care au spus faptul că se vor face reforme în educație, dar niciodată nu s-a abordat un subiect sau cel puțin eu am auzit acest subiect abordat și întrebarea mea este care credeți că sunt soluțiile pentru a putea integra copiii și tinerii cu cerințe educaționale speciale în învățământ?
Daniel David: Da, și aici noi suntem specialiști în merge dintr-o extremă în alta și a face forme fără fond.
Încercăm integrări în învățământul de masă, atenție, de foarte multe ori fără să facem testare adecvată ca să știm exact la ce nivel se află și să facem integrarea la nivelul adecvat.
Și doi, simplu spus, nu punem suficiente resurse pentru a asigura ceea ce trebuie. Acolo ai nevoie de profesor de sprijin, ai nevoie de persoane de suport de diverse tipuri. Degeaba vrei să faci integrare, fără să pui la bătaie resursă și fără să faci testare adecvata. De aceea vă spuneam că este un lucru foarte important, eu îl susțin doar că vreau să-l facem serios. Dacă facem ca formă fără fond, îi afectăm și pe copiii cu cerințe de educaționale speciale, ii afectăm și pe profesorii și pe ceilalți copii din sala de clasă.