Închide

Cum arată şantierul viaductului din Cluj de pe Autostrada Transilvania. În toamnă, pe autostradă de la Nădăşelu la Câmpia Turzii

EconomieTop News by Kristina Reştea - iun. 18, 2018 0 641

Constructorii de la Tirrena Scavi au finalizat sâmbătă operațiunile de instalare a grinzilor pe podul/viaductul Gilău, începute pe 21 mai, anunţă asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează şantierele de drumuri din ţară şi publică imagini cu lucrările. Proiectul ar putea fi gata în această toamnă.

„Se lucrează susținut la armare și în următoarele 5 zile ar trebui să avem placa de suprabetonare turnată pe jumătate din pod. Se muncește bine și la breteaua de acces dinspre Cluj-Napoca spre Nădășelu. Avem speranțe în continuare că proiectul va fi gata la final de septembrie și, ținând cont de toată birocrația, vom putea circula în octombrie de la Nădășelu și până la Câmpia Turzii pe autostradă (61,25 km)”, notează reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

 

După patru ani de probleme şi tergiversări, constructorii au început în toamna anului trecut lucrările pentru o bucată de autostradă care va conecta două tronsoane deja finalizate din Autostrada Transilvania – tronsonul Gilău-Câmpia Turzii de lotul-muzeu Gilău-Nădășelu care este deja finalizat.

 

Imagini Pro Infrastructura:

 

Amintim că în septembrie, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în sfârșit, contractul pentru realizarea podului de pestre Someş. Acest pod rămăsese în stadiu de proiect încă de pe vremea când compania americană Bechtel lucra la primul tronson al autostrăzii Transilvania: Câmpia Turzii – Gilău. Între timp, autoritățile au angajat lucrări și pentru bucata Gilău-Nădășel, însă aceasta nu avea cum să fie conectată cu tronsonul deja existent, din pricina faptului că lucrările la pod au rămas blocate. Potrivit Hotnews.ro,  Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea acestui viaduct. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei și un termen de execuție de 10 luni. Până la finalizarea podului, cei 8,7 km dintre Gilau și Nădășelu nu vor putea fi deschiși circulației. Pentru finalizarea podului de peste Someș Compania de Autostrazi a mai lansat în 2015 o licitație care, însă, a fost anulată. Fosta conducere CNADNR acuza documentația slabă scoasă la licitație, invocând alte 10 luni pentru refacerea caietului de sarcini. Licitația a fost, în cele din urmă, lansată în octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse în 9 februarie 2017.

 

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu