Cum arată Clujul pistelor de biciclete/ Un clujean a pus pe hartă toate traseele pentru biciclete
ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 15, 2024 0 817
Toate traseele pentru biciclete, bune, proaste, vechi, noi sau în curs de amenajare au fost puse pe o hartă de un clujean.
Așa cum semnalau și activiștii din oraș, pe această hartă se vede clar că nu există un circuit coerent pentru biciclete. Să nu mai vorbim de siguranța oferită de multe dintre pistele de biciclete din Cluj-Napoca.
-
piste de bicicletă corect marcate și delimitate, între carosabil și trotuar: str. Avram Iancu, str. Horea, str. G. Barițiu, drumul Sfântu Ioan, str. Făgetului,
-
pe carosabil: str. Bună Ziua, bd. 21 Decembrie 1989, bd. Ferdinand, Piața Lucian Blaga și străzile adiacente, str. Cardinal Iuliu Hossu, str. Oțetului-Uzinei Electrice, Calea Mănăștur
-
piste prin parcuri care ajută și pentru deplasare: Parcul Central, malurile Someșului
-
piste prin parcuri doar pentru agrement: Iulius Park, baza sportivă Gheorgheni, parcul Între Lacuri 1, parcul Armătura
-
benzi de autobuz + biciclete: Calea Florești, Memo, bd. Ferdinand, Piața Cipariu, bd. Titulescu
-
piste semi-decente pe carosabil sau trotuar: str. Donath, bd. Eroilor, Calea Dorobanților, bd. 1 Decembrie 1918, str. Maramureșului, str. Corneliu Coposu, continuarea malului Someșului spre str. Horea, (discutabil) str. Bucium
-
corect realizate dar cioturi care nu leagă nimic încă: str. Porțelanului, str. Moș Ion Roată, (discutabil) zona parcului Feroviarilor.”
Pe hartă, Andrei Florin spune că a configurat și piste calificate drept mizerii și configurate de Primăria Cluj-Napoca în cartierele Gheorgheni, Între Lacuri, Zorilor, str. Giordano Bruno, str. Fabricii de Zahăr.
“Cele din urmă sunt demne de lista rușinii, unele au fost cândva marcate și chiar și delimitate cu stâlpi și apoi uitate sau desființate cu totul, altele au fost neluate în serios și folosite ca parcări. Nu făceau oricum nimic util în zonele unde au fost instituite”, a arătat inițiatorul hărții velo.
Alt proiect de care se discută de foarte multă vreme dar pare mai incert decât toate celelalte este pe str. Observatorului și partea de sud de pe Calea Turzii, spre Bună Ziua și Făget”, a mai arătat clujeanul.
Cum vrea primăria să lege bucățile de piste de biciclete din Cluj
Datele de acum 7 ani arătau că Infrastructura pentru bicicliști din Cluj-Napoca cuprindea 41 km amenajați drept ”trasee adecvate circulației bicicliștilor”, fiind vorba însă doar de montarea unor semne de circulație de restricționare și avertizare, dar și 18,8 kilometri de piste amenajare în cadrul proiectului cu bani europeni al primăriei, cel al rețelei de bike-sharing, plus încă 6,8 kilometri de piste noi deja amenjate.
Pistele de biciclete din Cluj au primit calificativul de „Rezonabile” după ce au fost analizate după o metodă irlandeză de specialiștii care au întocmit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru Cluj-Napoca. Multe dintre traseele de ciclism din oraș a fost făcută prin simpla reducere a spațiului disponibil pentru pietoni și așa foarte redus, constatau aceiași specialiști BERD-ARUP.