Închide

Cum arată Clujul pistelor de biciclete/ Un clujean a pus pe hartă toate traseele pentru biciclete

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 15, 2024 0 327

Toate traseele pentru biciclete, bune, proaste, vechi, noi sau în curs de amenajare au fost puse pe o hartă de un clujean.

Așa cum semnalau și activiștii din oraș, pe această hartă se vede clar că nu există un circuit coerent pentru biciclete. Să nu mai vorbim de siguranța oferită de multe dintre pistele de biciclete din Cluj-Napoca.

 

Andrei Florin, cel care a făcut harta a arătat că:
“Am inclus pe hartă  tot ce se poate în materie de tute pentru biciclete 
  • piste de bicicletă corect marcate și delimitate, între carosabil și trotuar: str. Avram Iancu, str. Horea, str. G. Barițiu, drumul Sfântu Ioan, str. Făgetului,
  • pe carosabil: str. Bună Ziua, bd. 21 Decembrie 1989, bd. Ferdinand, Piața Lucian Blaga și străzile adiacente, str. Cardinal Iuliu Hossu, str. Oțetului-Uzinei Electrice, Calea Mănăștur
  • piste prin parcuri care ajută și pentru deplasare: Parcul Central, malurile Someșului
  • piste prin parcuri doar pentru agrement: Iulius Park, baza sportivă Gheorgheni, parcul Între Lacuri 1, parcul Armătura
  • benzi de autobuz + biciclete: Calea Florești, Memo, bd. Ferdinand, Piața Cipariu, bd. Titulescu
  • piste semi-decente pe carosabil sau trotuar: str. Donath, bd. Eroilor, Calea Dorobanților, bd. 1 Decembrie 1918, str. Maramureșului, str. Corneliu Coposu, continuarea malului Someșului spre str. Horea, (discutabil) str. Bucium
  • corect realizate dar cioturi care nu leagă nimic încă: str. Porțelanului, str. Moș Ion Roată, (discutabil) zona parcului Feroviarilor.”

Pe hartă, Andrei Florin spune că a configurat și piste calificate drept mizerii și configurate de Primăria Cluj-Napoca în cartierele Gheorgheni, Între Lacuri, Zorilor, str. Giordano Bruno, str. Fabricii de Zahăr.

“Cele din urmă sunt demne de lista rușinii, unele au fost cândva marcate și chiar și delimitate cu stâlpi și apoi uitate sau desființate cu totul, altele au fost neluate în serios și folosite ca parcări. Nu făceau oricum nimic util în zonele unde au fost instituite”, a arătat inițiatorul hărții velo.

 

“Cu linii groase am marcat ce e cu sens dublu, cu linii subțiri ce e cu sens unic. M-am gândit să fac această hartă ca să vedem ce s-a mai făcut în ultimii ani, ce zone au rămas neconectate și ce lipsuri sunt între pistele existente. Pe câteva din aceste linii verzi se poate face chiar decent naveta zilnică cu bicicleta, cartierul Grigorescu remarcându-se în special, dar și zona Gării și o parte din Mărăști. Proiecte viitoare cu pași concreți făcuți sunt străzile adiacente Parcului 14 Iulie din Grigorescu și Pieței Karl Liebknecht din Iris, precum și continuarea bd. 21 Decembrie 1989 și străzile Fabricii și Aurel Vlaicu din Mărăști. Ar mai urma zona Expo Transilvania din Mărăști și coridorul de mobilitate între podul IRA și Gară, de-a lungul căii ferate, dar astea au un orizont de realizare și mai depărtat.

Alt proiect de care se discută de foarte multă vreme dar pare mai incert decât toate celelalte este pe str. Observatorului și partea de sud de pe Calea Turzii, spre Bună Ziua și Făget”, a mai arătat clujeanul.

 

Despre viziunea anunțată de Primărie în 2017 pentru a face o adevărată rețea de piste în Cluj-Napoca se poate citi mai jos:

Cum vrea primăria să lege bucățile de piste de biciclete din Cluj

Datele de acum 7 ani arătau că Infrastructura pentru bicicliști din Cluj-Napoca cuprindea 41 km amenajați drept ”trasee adecvate circulației bicicliștilor”, fiind vorba însă doar de montarea unor semne de circulație de restricționare și avertizare, dar și 18,8 kilometri de piste amenajare în cadrul proiectului cu bani europeni al primăriei, cel al rețelei de bike-sharing, plus încă 6,8 kilometri de piste noi deja amenjate.

Pistele de biciclete din Cluj au primit calificativul de „Rezonabiledupă ce au fost analizate după o metodă irlandeză de specialiștii care au întocmit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru Cluj-Napoca. Multe dintre traseele de ciclism din oraș a fost făcută prin simpla reducere a spațiului disponibil pentru pietoni și așa foarte redus, constatau aceiași specialiști BERD-ARUP.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu