Închide

Constructorii turci, în linie dreaptă pentru magistrale de metrou la București și Cluj-Napoca. În ianuarie se stabilesc câștigătorii pentru contracte de 2 miliarde de euro

EconomieTop News by Actual de Cluj - ian. 04, 2023 0 407

Lucrările pentru execuția primelor șase stații ale magistralei de metrou M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroportul Otopeni vor începe în mai sau iunie 2023 și tot anul acesta vor fi semnate contracte de peste 2 miliarde de Euro pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca și secțiunea a doua a M6 Băneasa – Otopeni, toate aceste investiții urmând să fie derulate cu mari constructori din Turcia, potrivit unei analize Economedia.

Magistrala de Metrou M1 Cluj-Napoca este cel mai mare contract din Transporturi scos la licitație până acum, câștigătorul urmând să fie anunțat pe 27 ianuarie, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Pentru prima linie de metrou din afara Bucureștiului concurează doi constructori din Turcia, antreprenori cu portofoliu impresionant (linii la Istanbul sau Dubai).

Este cel mai mare contract de finanțare de până acum, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Dacă metroul de la Cluj-Napoca este în procedură destul de avansată de licitație (rămâne de văzut dacă turcii se vor contesta sau nu între ei), metroul din București, finanțat de asemenea prin PNRR, așteaptă decizia Comisiei Europene pentru transferul celor 300 de milioane de euro de pe M4 pe M6 Gara de Nord – Băneasa. Dacă decizia este favorabilă, atunci banii nu vor fi pierduți pentru că turcii de la Alsim Alarko urmează să înceapă lucrările până la vară (termenul din PNRR este 2026).

Nici un comentariu

Scrie un comentariu