Închide

Condiții decente pentru comercianți și riverani pe șantierele din Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 21, 2023 0 252

Într-un oraş în care există respect pentru cetățean nu pot să lipsească pasarelele de trecere amenajate de către constructori pe toate șantierele din oraș, arată consilierii USR. Aceștia au propus încă de la finalul anului trecut un proiect de hotărâre prin care constructorii să fie obligați să asigure pasaje pietonale sigure pentru cetățeni. Consiliera locală Adrian Cristian a anunțat public, că, deși e vorba despre o măsură de normalitate, propunerea USR nu a ajuns deocamdată pe masa Consiliului Local.
„Aştept, cu răbdare încă, să intre în dezbatere publică acest proiect depus anul trecut şi apoi să se implementeze. Clujul va fi un şantier chiar mai mare decât e acum.. devine din ce în ce mai urgent să asigurăm aceste pasarele”, a arătat Adrian Cristian, pe pagina sa de Facebook.
Propunerea consilierilor USR implică modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local 191/2009 privind buna gospodărire a municipiului Cluj-Napoca, modificată prin Hotărârea nr. 505/2009, Hotărârea nr. 90/2010, Hotărârea nr. 99/2015 respectiv Hotărârea nr. 509/2019.
„Planul organizării de șantier – care sta la baza emiterii autorizației de construire – va avea obligatoriu prevăzut traseul destinat pietonilor, adecvat inclusiv deplasării în siguranță a persoanelor cu handicap, pe parcursul execuției. Neasigurarea traseului pietonal se sancționează cu amenzi curinse între 1000 și 2000 lei”,  sună propunerea celor din USR.
Cei din USR au mai adus probleme șantierelor din centrul Clujului în atenția primarului Emil Boc și în cadrul ședințelor de Consiliu Local, arătând că pietonii sunt supuși unor adevărate pericole, având în vedere modul în care constructorii asigură traseele pietonale pe artere supuse modernizării în centrul orașului. Mai ales că toate șantierele orașului au termene inițiale de execuție, depășite.
Față în față cu solicitările celor de la USR, oficialii Primăriei au arătat că nu e nevoie de măsuri suplimentare, față de cele pe care deja constructorii le asigură dar și că toate marile șantiere se vor termina până la finalul acestui an.
Cum e receptată propunerea USR
„Asa este, prin toate tarile civilizate se ține seama la lucrările stradale de siguranța trecătorilor și se amenajează culoare de trecere chiar și pe partea carosabilă luând din aceasta și fiind bine delimitate cu bariere și alte accesorii. Îmi amintesc o imagine tristă de acum câțiva ani de pe strada Petru Maior atunci când se reamenaja și se pava cum erau lăsate toate la voia întâmplării și o doamnă mai în vârstă se chinuia să escaladeze într-o veritabila cursă cu obstacole trotuarul plin de turnulețe de pavaje și grămezi de nisip neavând pe unde să-și continue drumul, tot trotuarul fiind spart și neexistând nici o alternativă pe partea carosabilă. Așa ceva nu vezi decât poate în țări subdezvoltate. Atunci mi-am dat seama cât de slab stăm noi ca popor și ca oameni, individual pe aceste pământuri în ceea ce privește empatia și grija față de celălalt. Pur și simplu nu ne-am gândit ca ar fi nevoie de așa ceva sau pur și simplu nu înțelegem la ce ar fi nevoie de așa ceva. Trist…” – (Alex Borza)
„Dacă ar fi fost obligați prin caietul de sarcini al licitației…atunci ar fi fost. Așa..Acum cred ca e târziu sa cereți constructorilor să le facă. Apropo, consiliul local nu poate sa ceară structurii care a făcut caietul de sarcini să explice de ce nu a cerut aceste adăugiri minore pe timpul șantierelor? Adică nu puteți decât să votați hotărâri de consiliu fără a cere rapoarte de la diferite structuri ale Primăriei? (…) Modificați HCL-ul. Și dacă nu reușiți direct, strângeți semnături în stradă și/sau online pt aceasta.” – (Cioran Marius)
„Oamenii nu vor atâtea detalii, nu le pasă dacă capacele de canal au sau nu consistent blazonul orașului, dacă cațelusii au sau nu gard de sărit până la spațiul verde.. În fond, le pasă doar de ce îi doare, mulți au atins „tina” la viața lor și nu e o problemă, că nu suntem totț orășeni get beget. Ce îi doare: parcările, traficul (transportul în comun, lipsa podurilor sau pasajelor), corupția din Primaria Cluj, din spitale (dar numai când au drum pe acolo) și din întreg aparatul funcționăresc, lipsa soluțiilor online si clica din toate directiile Primariei Cluj. Dar și cu astea s-au cam obișnuit. Așa că…” (Popescu Vas)
„Banii pentru pasarele se atribuie sub diferite forme ca prime sau beneficii sau intra in buzunarul constructorului. In toate orașele se executa lucrări, dar cele prin programul Saligny se “evidențiază” prin lipsa celor mai elementare griji pt pietoni (fără marcaje, semnalizari, fără podețe si pasarele etc)” – (Doina Bejan)
„Faceți Clujul mai verde. Numai betoane! Ce gri e la Cluj.” – (Cristina Chiorean)

Nici un comentariu

Scrie un comentariu