Închide

Câte mașini electrice sunt înmatriculate în Cluj. Cât trebuie să plătească șoferii ca să-și încarce mașinile la stațiile făcute de Primărie

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - sept. 11, 2018 1 422

Administrația locală schimbă regulamentul local de parcare pentru a permite maşinilor electrice să beneficieze de noile staţii de încărcare amenajate şi în curs de amenajare în parcările publice din Cluj-Napoca.

Un număr de 15 maşini electrice dar şi alte 543 de automobile hibride există în prezent în Cluj-Napoca, potrivit evidenţelor Direcţiei de Impozite şi taxe locale.

Ca să încurajeze transportul nepoluant, Primăria Cluj a decis să amenajeze staţii de încărcare în parkingul din sediul central de pe Moţilor 1-3 (două staţii în interiorul parkingului şi una pe platforma exterioară) plus una de tip încărcare rapidă în parcarea cu barieră din Piaţa Unirii.

Staţii similare urmează să fie instalate în alte şase parkinguri supraterane pe care Primăria vrea să le edifice în oraş – Primăverii nr.8, Primăverii nr. 20, Mogoşoaia 9, Azuga, Trotuşului, Sighişoarei.

În Cluj există și 7 stații private de încărcare a mașinilor electrice.

Acum, administraţia a iniţiat modificarea regulamentului de parcare prin introducerea unor Dispoziţii speciale aplicabile locurilor de parcare utilizate pentru staţiile de încărcare a vehiculelor electrice. Concret, Primăria prin Serviciul Parcări se obligă să suporte costurile cu energia electrică a respectivelor staţii iar cei care le utilizează trebuie să plătească costurile de parcare corespunzătoare perioadei cât utilizează respectivele staţii de încărcare, la valoarea practicată în prezent în parcările publice ale oraşului.

Propunerea de conţinut pentru respectivele Dispoziţii este următoarea:

De asemenea, se introduc şi sancţiuni pentru conducătorii auto care utilizează respectivele staţii de încărcare electrice dacă nu plătesc taxele de parcare, dacă ocupă abuziv alte locuri de parcare, dacă nu parchează strict în interiorul liniilor de demarcaţie pentru respectivele staţii. Se introduc sancţiuni şi pentru şoferii care ocupă abuziv locurile de parcare destinate încărcării de maşini electrice.

Amenzile sunt fixate între 200 şi 400 lei şi se vor aplica în următoarele situaţii, potrivit propunerii de modificare a regulamentului de parcare iniţiată de Primărie:

Propunerea de modificare a regulamentului local de parcare din Cluj a fost lansată în dezbatere publică până în 19 septembrie, perioadă în care cei interesaţi pot trimite observaţii. După aceea, propunerea va fi supusă atenţiei Consiliului Local pentru votul de intrare în vigoare.

În septembrie 2017, forul deliberativ local din Cluj a decis să investească circa 70 de mii de euro în amenajarea de stații de încărcare a mașinilor electrice în cele două parkinguri din centrul orașului.

Consilierii PSD au cerut în noiembrie 2016, pe lângă scoterea abonamentelor universale de parcare din Cluj și facilități pentru mașinile electrice, cu prilejul discuției de majorarea a taxelor de parcare în zona 0 a orașului (26 de străzi cu 1056 de locuri de parcare). “Un semn de intenție, având în vedere că și Guvernul oferă facilități și bani pentru achiziția de mașini electrice și mașini hibrid, iar în Capitală deja s-a adoptat o măsură similară, ca mașinile electrice să beneficieze de parcare gratuită, pe baza unei buline verzi”, era un amendament la regulamentul de parcare, în așa fel încât mașinile electrice să parcheze gratis în parcările publice din oraș dar și să poată circula pe benzile dedicate transportului în comun.

Propunerea n-a găsit susținere la primarul Emil Boc care declara la vremea respectivă că municipalitatea nu poate subvenționa proprietari care își permit să dea 100.000 de euro, cât costă o mașină electrică.  În plus, edilul a spus că primăria nu poate să pună concurența pe locurile de parcare din centru sau să le țină unele rezervate pentru mașinile electrice, pentru că oamenii s-ar întreba dacă primarul este nebun sau l-ar înjura. Cât despre circulația pe benzile dedicate transportului în comun, primarul a menționat că singura măsură reală pe care o va susține primăria vizează amenajarea de stații de încărcare pentru mașinile electrice (în oraș, în actualele sau în viitoarele parkinguri ale primăriei). Aceasta deoarece orașul n-are încă infrastructura pregătită.

Primăria a inițiat și achiziția a trei mașini electrice pentru polițiștii locali în cadrul programului național de susținere a transportului nepoluant.

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Un comentariu

  1. Primarul gandeste precum comunistii de care am crezut ca am scapat! Rezervarea de locuri speciale pentru automobile electrice si hibride nu este pentru ca nu si-ar permite proprietarul masinii sa plateasca locul de parcare, ci pentru a incuraja achizitionarea de astfel de masini. Proprietarii masinilor electrice sau hibride vor plati parcarea, dar vor sa le fie facilitata parcarea in locurile foarte aglomerate, mai ales in centru. Acest lucru ar face ca in centru sa se circule mai ales cu astfel de masini.
    Daca as fi primar, nu as permite in zona centrala decat masini electrice si hibride. In aceste conditii nu ar avea de castigat decat orasul si locuitorii lui. Chiar si cei care nu au automobile electrice sau hibride.

Scrie un comentariu

Articole similare