Închide

Bombardată cu plângeri de la oamenii din Florești, Compania de Transport cere bandă dedicată pe strada Eroilor din comună pentru a nu mai avea întârzieri dimineața

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - sept. 16, 2025 0 892

trafic cluj stiri
Transportul public circulă cu întârziere în comuna Florești, mai ales dimineața, după cum și Actualdecluj.ro a semnalat. Odată cu începerea anului școlar, oamenii din Florești au cerut Companiei de Transport Cluj-Napoca dar și Primăriei soluții, reclamând că autobuzele sunt mult prea pline dar și că, deși aleg transportul public în detrimentul mașinilor personale, ajung să petreacă zeci de minute în autobuze doar ca să iasă de pe strada Eroilor, pe strada principală (DN1), motiv pentru care întârzie la școală dar și la muncă.
CTP Cluj-Napoca recunoaște că transportul public din localitate are întârzieri și spună că situația din Florești este generată de mai mulți factori. Ca să deblocheze situația, Companai arată că a cerut bandă dedicată pe strada Eroilor și mai spune că va mai introduce două noi linii de transport în comun în localitate dar și autobuze electrice articulate, fără să precizeze exact care sunt termenele până când acestea se vor pune în practică.
Actualdecluj.ro a semnalat că oamenii din Florești s-au declarat exasperați de blocajele din trafic înregistrate dimineața, la doar trei zile de la începerea școlii și îngroziți că, din octombrie, când vor începe și studenții școala, va fi mult mai rău. Dar și că aceștia au cerut soluții autorităților competente.
„Demararea lucrărilor la Spitalul Regional de Urgenţă Cluj au dus la îngreunarea traficului între comuna Florești și municipiul Cluj-Napoca în mod deosebit la orele de vârf. Odată cu începerea anului scolar, numărul mare de participanți la trafic a blocat străzile din Florești, producând mari nemulțumiri locuitorilor acestei comune și utilizatorilor transportului în comun, care asteaptă cu zecile de minute blocați în autobuze sau așteptând în stații.”, a arătat CTP pe pagina sa oficială de pe rețelele de socializare, după ce a fost bombardată cu mesaje de nemulțumire din partea călătorilor din Florești.
Potrivit companiei, s-au suplimentat în repetate rânduri numărul mijloacelor de transport care deservesc comuna Florești dar acest fapt cu a adus nicio îmbunătățire.
„Toate autobuzele rămân blocate în traseu și în mod deosebit pe străzile Eroilor și Cetății spre str. Avram Iancu. Au fost introduse curse suplimentare până la sensul giratoriu, pentru a prelua fluxul de călători de pe strada Avram Iancu fără a mai urca în Cetatea Fetei. Disfuncționalitățile în programele de circulație au umplut stațiile de călători nemulțumiți. Aceștia urcă în primul autobuz venit, deja supraaglomerat, iar celelalte autobuze care îl succed circulă goale în spatele lui. Pe lângă nemulțumirea călătorilor care întârzie la serviciu și școli, CTP Cluj-Napoca înregistrează pierderi foarte mari având flota blocată zilnic în Florești la orele de vârf. Costurile de exploatare au crescut de patru ori în perioada de blocaje. În fiecare zi, la ora de vârf sunt alocate minim 40 de autobuze cu o capacitate de aproximativ 3500 / 4000 călători, care staționează cu zecile de minute în trafic. Alte 8 autobuze sunt blocate în trafic cu elevi. Spre exemplu, în săptămâna 8-12 septembrie distanța dintre Cetatea Fetei și Cluj-Napoca s-a parcurs în 2 ore. Timpul mediu de trafic alocat pentru acest traseu în condiții normale este de 31 minute. Distanța între Cetatea Fetei și Primăria Florești s-a parcurs într-o ora.”, a semnalat CTP Cluj-Napoca.
Potrivit Companiei, instituția a prezentat o soluție tehnică Primăriei Florești și Poliției Locale Florești, la o întâlnire din 15 septembrie, care prevede înfințarea unei benzi dedicate pe strada Eroilor, dar că aceasta nu s-a concretizat, deocamdată.
„O soluție tehnică care se poate aplica pe termen scurt, din punctul nostru de vedere ca transportatori, vizează eliminarea blocajului autobuzelor pe strada Eroilor. Lățimea carosabilului pe strada Eroilor permite trasarea a trei benzi de circulație. Astfel, propunem ca banda de mijloc să fie de coborâre pentru autovehicule, banda din dreapta de urcare, comună autovehicule și BUS, iar banda din stânga de coborâre specială BUS. Aceasta poate fi realizată prin marcaj rutier, precum și separată prin stâlpișori de plastic. Scoaterea mijloacelor de transport din coloana blocată ar atrage o mare parte din pasagerii autoturismelor spre transportul în comun. Acest lucru ar duce implicit la scăderea valorilor de trafic pe acest sector de drum. Propunerea se află în analiza și sperăm să fie pusă în aplicare după găsirea soluțiilor pentru inconveniențele care ar rezulta prin instituirea noilor reguli de circulație (conform Politiei Locale, noul marcaj ar îngreuna intrarea la supermarket LIDL).”, a transmis CTP Cluj-Napoca.
Transportatorul a mai precizat că sunt în pregătire două noi linii de transport în comun care să deservească comuna Florești, fără să spună exact când acestea vor deveni funcționale. „O linie de transport în comun va avea traseul pe strada Răzoare, str. Crizantemelor, str. Sub Cetate, parcul Baza Sportivă Florești. Cea de-a doua linie va deservi cu microbuz locuitorii comunei de pe strada Pădurii. Ne cerem scuze tuturor călătorilor noștri pentru neplăcerile cauzate și vă asigurăm pe această cale de preocuparea noastră de a oferi servicii de calitate. În acest sens subliniem faptul că în perioada următoare vor fi alocate pe Florești și autobuze electrice articulate. Vă mulțumim pentru înțelegere”, a mai arătat CTP.
Compania a mai prezentat și o imagine cu mașinile din Florești care stau în coloane dimineața și pun probleme transportului public.
trafic floresti strada eroilor coane de masini

sursă foto: CTP/Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate