Închide

Autostrada Transilvania: Constructorii au depus 42 de clarificări la licitația pentru mega-viaductele scoase din contractul cu UMB / CNAIR arată că alunecările de teren ajung la 38 metri adâncime și explică de ce a renunțat la varianta tunelului cut&cover

EconomieTop News by Actual de Cluj - oct. 12, 2023 0 253

CNAIR a primit 42 de solicitări de clarificare din partea constructorilor pentru cele două mega-viaducte scoase din contractul cu UMB. Este vorba despre viaductele noi cu o lungime totală de 3,2 kilometri pe devierile de traseu de la Nădășelu și Topa Mică a lotului Nădășelu – Zimbor (30 km). Pe 5 august a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (jud. Cluj), lucrări suplimentare pe care CNAIR le-a scos din contractul cu UMB. Pentru cele două viaducte valoarea estimată este cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde lei.

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri, arată economedia.ro.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare